
Aktuellt





Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.

Jula
Affärsutvecklare
D-Talks: Blir Amazon normen för e-handeln även i Sverige?
D-Talks: Blir Amazon normen för e-handeln även i Sverige?
Amazons svenska lansering beskrevs som ett misslyckande – men är det sant? På alla marknader där Amazon etablerats har såväl konsumenternas förväntningar som beteenden förändrats. Blir det så även i Sverige. Kommer Amazon bli normen för e-handeln även här?
E-handelslegenden, tillika Svenska Handels e-handelsrådgivare, Arne Andersson leder ett D-Talks där han intervjuar retailexperterna Anna Nordlander och Margareta Boström utifrån deras aktuella bok Amazonkoden.
Margareta Boström
Margareta Boström är en av landets främsta expert inom konsumentbeteende, affärsutvecklare på Jula-koncernen och författare till flera böcker inom retail, ofta anlitad som föreläsare eller expertkommentator. Margareta har följt Amazon i flera år och analyserat bolagets påverkan på både konsumenters beteenden och på detaljhandelsföretag. Hon ser att Amazons resa och kultur har mycket att lära vilket företag som helst med sina principer kring innovation, långsiktighet och diversifiering av affärsmodellen.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.