Årets butik

En butik som lyckas kombinera sortiment, utformning och kundservice i världsklass förtjänar sin plats i rampljuset.

Sponsras av Trygg-Hansa

Årets butik

Kategorin sponsras av Trygg-Hansa

En butik som lyckas kombinera sortiment, utformning och kundservice i världsklass förtjänar sin plats i rampljuset. Priset Årets butik har instiftats för att främja enskilda butiker som i stark konkurrens arbetar kreativt och framgångsrikt med sitt butikskoncept.

Nominera din favorit!

Du nominerar via formuläret nedan och nomineringen är öppen i perioden 2 maj till 3 juni. Jurygrupperna utser tre finalister och på Retail Awards galan på Berns den 2 oktober hyllas vinnarna i alla nio kategorierna.

Nominera din favorit

Detta ska du ange när du nominerar

  • Butiks- och företagsnamn
  • Namn på butikens kontaktperson
  • Motivering till varför just denna butik ska vinna priset. Beskrivning av butikens förtjänster/insatser som uppfyller kriterierna
  • Om möjligt: Exempel, bilder eller annat som styrker din beskrivning sammanställt i en fil för uppladdning – max 10 Mb (Ej obligatoriskt)
  • Ditt namn och kontaktuppgifter

Kriterier

  • Har varit verksam i minst tre år och lämnat in minst en årsredovisning med positivt resultat
  • Är fristående med högst fem butiker, tillhör inte en integrerad butikskedja
  • Majoriteten av omsättningen kommer från försäljning i butik (e-handeln står för max 50 procent)
  • Visar på kreativitet och professionalism inom sitt segment

Jury Årets butik

Sara Svärd (ordförande), Svenska Handel
Jonas Arnberg, Detaljhandelspodden
Emma Wähl, Analytiker HUI
Sponsor: Trygg-Hansa, Douglas Leijon

Trygg-Hansa

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår i dag i Tryg Forsikring Skandinaviens största sakförsäkringsbolag. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador. Den 1 april 2022 blev Trygg-Hansa och Moderna Försäkringar ett bolag under det gemensamma varumärket Trygg-Hansa.

Till Trygg-Hansa

Håll dig uppdaterad på det senaste

Svensk Handels nyhetsbrev Handelns transformation skickas en gång i månaden och innehåller nyheter och trendspaningar med fokus på e-handelns utveckling, men också hela handelns omställning. Vi presenterar också de senaste uppdateringarna om våra event. Starta din prenumeration idag!

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Håll koll på allt som händer i branschen, registrera dig för vårt nyhetsbrev redan idag.

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

2 995 KR

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

Nordic Retail Summit

Begränsat antal, först till kvarn

Medlem

0 KR

Medlem i Svensk Handel

Trygg E-handel

1 995 KR

Certifierad Trygg E-handlare

Partner

1 995 KR

Partner till Svensk Handel

Ordinarie pris

2 995 KR

Övriga

Alla priser ex moms

  • NORDIC RETAIL SUMMIT
  • Talarprogram
  • Förmiddagsfika
  • Lunch
  • Eftermiddagsfika
  • After work

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work