Harriet Kyolaba Johansson

Vinnare Årets butikssäljare

Sponsras av NORD DDB

Harriet Kyolaba Johansson – BLANK The Hub Helsingborg

Vinnare Årets butikssäljare

Harriet utmärker sig genom sitt exceptionella arbete med att skapa en välkomnande och inkluderande atmosfär i butiken. Med en fiffig, initiativrik och naturlig förmåga att få varje besökare att känna sig sedd och uppskattad, bjuder hon på både sig själv och ger det där lilla extra som gör varje kundbesök speciellt. Hennes närvaro sträcker sig långt utanför butikens väggar, där hon som person är en inspirerande kraft på Instagram med följare i alla åldrar. Hennes arbete är ett föredöme för kundservice och en påminnelse om vikten av mänskliga möten i en digital tidsålder.

Till Blank the hub

Årets butikssäljare

Kategorin sponsras av NORD DDB

Kundens upplevelse och butikens resultat och utveckling är aldrig bättre än de individuella insatserna från personalen. Priset Årets butikssäljare har skapats för att främja enskilda insatser som ger resultat för företaget och för att lyfta fram goda föredömen inom branschen.

Finalisterna i Årets butikssäljare är utsedda och vinnaren korades på galan den 2 oktober.

Finalisterna i kategorin Årets butikssäljare

 

Alexander Ekström Kjell & Co. Ringvägen, Stockholm

Som säljare utmärker sig Alexander inte bara genom sin skicklighet inom försäljning, utan också genom sitt genuina och vänliga bemötande. Han är alltid snäll och hjälpsam, och det märks tydligt i varje kundmöte och i samarbetet med kollegorna. Hans förmåga att skapa en positiv atmosfär, där både kunder och medarbetare känner sig välkomna och uppskattade, är en av hans största styrkor. Denna kombination av professionalism och omtänksamhet gör honom till en mycket uppskattad medlem i teamet och en förebild för andra.

Till Kjell & Co

Harriet Kyolaba Johansson – BLANK The Hub Helsingborg

Harriet utmärker sig genom sitt exceptionella arbete med att skapa en välkomnande och inkluderande atmosfär i butiken. Med en fiffig, initiativrik och naturlig förmåga att få varje besökare att känna sig sedd och uppskattad, bjuder hon på både sig själv och ger det där lilla extra som gör varje kundbesök speciellt. Hennes närvaro sträcker sig långt utanför butikens väggar, där hon som person är en inspirerande kraft på Instagram med följare i alla åldrar. Hennes arbete är ett föredöme för kundservice och en påminnelse om vikten av mänskliga möten i en digital tidsålder.

Till Blank the hub

Johanna Eriksson Akademibokhandeln, Borås City

En glädjespridare av högsta rang. Hennes värme och glada humör gör henne till den perfekta kollegan som motiverar alla runtomkring sig och är en förebild för hela sitt team. Hon sprider inspiration och säljglädje till både kunder och medarbetare. Johannas kundfokus och förmåga att läsa av kunden och föreslå rätt produkter visar på hennes skicklighet inom merförsäljning och gör henne till en säljare i världsklass. Hennes djupa kunskap och engagemang i butikens drift har varit avgörande för butikens framgångar och resultatmål.

Till Akademibokhandeln

NORD DDB

NORD DDB är en fullservicebyrå med expertis inom varumärkesutveckling, design, reklam, PR, digital tjänsteutveckling, performance marketing, influencer marketing, sociala medier, mediaplanering och automatisering. Bland NORD DDBs långvariga kundrelationer märks varumärken som Willys, Rusta, Elkjöp/Elgiganten, Systembolaget, McDonald’s, Svenska Spel, Vattenfall, Lantmännen, Samsung och Länsförsäkringar. Byrån har kontor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.

Till NORD DDB

  • Dagligen hjälper vi retailers att stärka sina varumärken och driva trafik till deras butiker. Men för att konvertera trafiken till försäljning krävs dedikerad och kunnig personal. Utan er är allt arbete vi gjort för att locka dit kunden förgäves. Att uppmuntra och belöna butikssäljaren är därför en självklarhet för NORD DDB.

    Jens Welin, NORD DDB

    Till NORD DDB

Kriterier

  • Har arbetat i butiken i minst ett år
  • Kan visa dokumenterat framgångsrikt säljresultat och har ett kundbemötande som bidragit till företagets positiva utveckling
  • Får kunden att känna sig välkommen, bygger relation och är proaktiv
  • Är sälj- och serviceinriktad, hanterar varje kund unikt med stort engagemang och agerar effektivt i snabbt tempo
  • Har god samarbetsförmåga, är en lagspelare som effektivt tar till sig andras idéer och tankar och är även generös med att dela med sig av sin egen kunskap och erfarenhet

Jury Årets butikssäljare

Leo Rossi (ordförande), Svenska Handel
Zamira Hedström Afram, Svensk Handel
Lotta Eriksson, Custitude

Håll dig uppdaterad på det senaste

Svensk Handels nyhetsbrev Handelns transformation skickas en gång i månaden och innehåller nyheter och trendspaningar med fokus på e-handelns utveckling, men också hela handelns omställning. Vi presenterar också de senaste uppdateringarna om våra event. Starta din prenumeration idag!

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Håll koll på allt som händer i branschen, registrera dig för vårt nyhetsbrev redan idag.

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

Fullsatt

2 995 KR

Fullsatt

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work