Lindex

Vinnare Årets digitala satsning

Sponsras av Juni

Lindex

Vinnare Årets digitala satsning

I raden av innovativa AI-satsningar inom retail sticker Lindex AI-lösning ut. Lindex Copilot har brutit ny mark i hur ny teknik kan stötta medarbetare i butik i syfte att ge en kundupplevelse i toppklass. Copilot är det lysande exemplet på hur AI kan öka effektiviteten och förbättra kundservicen inom retail. Att Microsoft uppmärksammat satsningen förvånar inte.

Till Lindex

Årets digitala satsning

Kategorin sponsras av Juni

Handelns företag är idag viktiga spelare i den digitala utvecklingen och tar ständigt nya kliv framåt. Årets digitala satsning tilldelas ett detaljhandelsföretag som tagit ett stort steg på sin egen digitala spelplan. Priset kan delas ut till allt från rena e-handelsföretag och stora detaljhandelskedjor till mindre aktörer.

Finalisterna i Årets digitala satsning är utsedda och vinnaren korades på galan den 2 oktober.

Finalisterna i kategorin Årets digitala satsning

Lindex

I raden av innovativa AI-satsningar inom retail sticker Lindex AI-lösning ut. Lindex Copilot har brutit ny mark i hur ny teknik kan stötta medarbetare i butik i syfte att ge en kundupplevelse i toppklass. Copilot är det lysande exemplet på hur AI kan öka effektiviteten och förbättra kundservicen inom retail. Att Microsoft uppmärksammat satsningen förvånar inte.

Till Lindex

Ninepine

En raket swishar fram på e-handelshimlen. I tider där stora delar av modehandeln fått kämpa har Ninepines kollektioner av bekväma vardags- och mjukiskläder vuxit i popularitet i Europa, Australien och USA. Att från dag ett ha stenkoll på sin data och koppla den till produktutvecklingen gör att bolaget träffar rätt varje gång. Lägg till att varje spenderad marknadsföringskrona kan räknas hem och du har en modehandel som går på turbobränsle.

Till Ninepine

Willys

Med fokus både på detaljer och på helheten går Willys mot strömmen och fortsätter att öka sin försäljning av mat på nätet. Siffrorna är svarta. Satsningen på “Willys Hämta” uppskattas av kunderna och marknadsandelen digitalt imponerar. Willys bevisar att en stark tro på affärsidén är ett vinnande koncept när fysiskt ska översättas till digitalt.

Till Willys

Juni

Juni är neobanken för modern handel. Juni ger företag de finansiella verktygen och insikterna som behövs för att hantera och förbättra sitt kassaflöde och fatta smartare beslut – snabbare. Få fullständig översikt och kontroll över din ekonomi med företagskonton och virtuella kort i flera valutor, flexibel kredit och oöverträffade insikter och analys – allt på ett och samma ställe.

Till Juni

  • Sverige har ett globalt anseende som ett land med tekniska “early adopters” och innovation är del av vårt DNA. På Juni brinner vi för att främja modern handel och vi ser många svenska bolag som ligger i framkant när det kommer till digital utveckling. Jag tror att konkurrensen för Årets Digitala Satsning kommer att vara hård!

    Samir El-Sabini, vd och medgrundare, Juni

    Till Juni

Kriterier

  • Minst 50 MSEK i årlig omsättning
  • Har varit verksam i minst tre år och presenterat minst en årsredovisning
  • Visar positivt resultat
  • Ett företag som har tagit ett stort steg i sin digitala utveckling och som kan visa dokumenterad implementation av nya digitala lösningar och mätbar effekt
  • Det är meriterande om detta även har drivit utvecklingen av nya digitala lösningar på den svenska marknaden
  • Skapat värde i form av kundnytta och bättre lönsamhet

Jury Årets digitala satsning

Hans Tjernström (ordförande), Svensk Handel
Joel Falck, Babyshop
Arne B Andersson, Svensk Handel
Erik Jonsson, HUI Research
Sanna Danielsson, Gina Tricot
Sponsor: Juni, Samir El-Sabini

Håll dig uppdaterad på det senaste

Svensk Handels nyhetsbrev Handelns transformation skickas en gång i månaden och innehåller nyheter och trendspaningar med fokus på e-handelns utveckling, men också hela handelns omställning. Vi presenterar också de senaste uppdateringarna om våra event. Starta din prenumeration idag!

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Håll koll på allt som händer i branschen, registrera dig för vårt nyhetsbrev redan idag.

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

Fullsatt

2 995 KR

Fullsatt

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work