Lena Skiba

Häxan

Co-Owner & E-Com Director

I samarbete med: HUI

Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?

Scen: E3
Cross-border e-com
14:30-14:50 - 9 mars
Gå till E3
Lägg till i kalender2023-03-09 14:30:002023-03-09 14:50:00Europe/StockholmHäxan - Lena SkibaGrocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?Cross-border e-comSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?

På den amerikanska marknaden anses det vara en stor strategisk fördel för varumärken inom dagligvarubranschen, som historiskt varit hänvisade till främst dagligvarukedjor, att sälja direkt till konsumenter via e-handel. Fördelarna är bland annat ökade insikter om slutkonsumenterna, men det innebär också utmaningar. Hur ser varumärken som verkar på den svenska dagligvarumarkaden på möjligheten att sälja direkt till konsument? Och hur ser relationen ut med dagligvarukedjorna? Vilka är utmaningarna och vilka är strategierna framöver?

Presenteras I samarbete med HUI

Lena Skiba

Häxan grundades 1913 och är ett av Sveriges mest välkända varumärken och särskilt för deras klassiska produkter Silverputs och Metallputs. Häxan relanserades under 2021 med ett adderat sortiment av miljövänliga rengöringsprodukter för hela hemmet. Idag finns Häxan i över 900+ butiker via återförsäljare både fysiskt och digitalt, samt via sin egen e-handel.

Lena Skiba blev delägare i Häxan under 2022 med ansvar för varumärkets första satsning inom e-handel. Hon har en bakgrund inom tech och har tidigare grundat Skinfo, ett mjukvarutjänst för e-handlare.

Linkedin

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work