
Aktuellt





Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.

Häxan
Co-Owner & E-Com Director
I samarbete med: HUI
Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?
Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?
På den amerikanska marknaden anses det vara en stor strategisk fördel för varumärken inom dagligvarubranschen, som historiskt varit hänvisade till främst dagligvarukedjor, att sälja direkt till konsumenter via e-handel. Fördelarna är bland annat ökade insikter om slutkonsumenterna, men det innebär också utmaningar. Hur ser varumärken som verkar på den svenska dagligvarumarkaden på möjligheten att sälja direkt till konsument? Och hur ser relationen ut med dagligvarukedjorna? Vilka är utmaningarna och vilka är strategierna framöver?
Presenteras I samarbete med HUI
Lena Skiba
Häxan grundades 1913 och är ett av Sveriges mest välkända varumärken och särskilt för deras klassiska produkter Silverputs och Metallputs. Häxan relanserades under 2021 med ett adderat sortiment av miljövänliga rengöringsprodukter för hela hemmet. Idag finns Häxan i över 900+ butiker via återförsäljare både fysiskt och digitalt, samt via sin egen e-handel.
Lena Skiba blev delägare i Häxan under 2022 med ansvar för varumärkets första satsning inom e-handel. Hon har en bakgrund inom tech och har tidigare grundat Skinfo, ett mjukvarutjänst för e-handlare.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.