
Aktuellt





Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.

Löfbergs
CMO
I samarbete med: HUI
Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?
Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?
På den amerikanska marknaden anses det vara en stor strategisk fördel för varumärken inom dagligvarubranschen, som historiskt varit hänvisade till främst dagligvarukedjor, att sälja direkt till konsumenter via e-handel. Fördelarna är bland annat ökade insikter om slutkonsumenterna, men det innebär också utmaningar. Hur ser varumärken som verkar på den svenska dagligvarumarkaden på möjligheten att sälja direkt till konsument? Och hur ser relationen ut med dagligvarukedjorna? Vilka är utmaningarna och vilka är strategierna framöver?
Presenteras I samarbete med HUI
Gabriella Gille
Gabriella Gille är CMO på Löfbergs, ett av Nordens största familjeägda kafferosteri. Passionen för kaffe har funnits sedan starten 1906 och idag finns det väletablerade varumärket på många marknader i norra Europa.
Relationen med slutkonsument och Löfbergs breda närvaro är varumärkets styrka. Redan i ett tidigt skede implementerades en varumärkesstrategi för att utöka den digitala närvaron, driva kategorin och vara relevant som varumärke i människors vardag. Ett viktigt steg för Löfbergs och för att bidra till en värld där människor och kaffe kan växa.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.