
Aktuellt





Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.

Pineberry
Head of SEO
Presenteras av: Nova Consulting Group
Mät styrkan i ditt varumärke med Share of Search
Mät styrkan i ditt varumärke med Share of Search
Många e-handlare kämpar på i den nya verkligheten som råder med lågkonjunktur och minskad köpkraft som följd. Under 2022 ökade konkurserna bland e-handlare med hela 72 % jämfört med föregående år – och fler konkurser väntas följa i år.
Forskning visar samtidigt att starkare varumärken bättre klarar av tuffare tider än andra. Av den anledningen är det av största vikt att som e-handlare förstå hur starkt ditt varumärke är jämfört med dina konkurrenter.
Under den här föreläsningen berättar Björn Bydén, Head of SEO på Pineberry, och Tobias Brandt, grundare och Head of Strategy på Singular Studios, hur du kan följa upp ditt strategiska varumärkesarbete med hjälp av sök- och användardata från Google – genom att beräkna ditt varumärkes Share of Search.
Föreläsningen knyter ihop de två disciplinerna varumärkesstrategi och sök på ett intressant sätt som du själv kan applicera i din verksamhet efteråt.
Björn Bydén
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.