
Aktuellt





Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.

Gordon Delivery
CEO & Co-Founder
I samarbete med: HUI
Grocery Transformation: Hemleveranser av livsmedel - Vad är nästa steg?
Grocery Transformation: Hemleveranser av livsmedel – Vad är nästa steg?
Ekonomisk instabilitet och förändrade konsumtionsvanor tvingar aktörer inom e-handeln av dagligvaror att se över sina affärsmodeller. Det krävs ökad kreativitet, anpassningsbarhet och innovationskraft för att utveckla både konsumentnytta och affärsmodeller som är hållbara över tid.
I en fireside chat med Ali Ghoce, vd och medgrundare av Gordon Delivery, diskuterar HUI Research VD Emma Hernell möjligheter och utmaningar för alla som är verksamma inom e-handeln med dagligvaror. Är det bara lägsta pris som gäller, eller går det att konkurrera med kvalitet? Är flexibilitet viktigare än snabbhet? Hur jobbar Gordon Delivery med cirkulära affärslösningar och ökad transparens? Och går det att skapa affärsmodeller för kylda hemleveranser som även är hållbara utanför storstäderna?
Ali Ghoce
Ali Ghoce är VD och medgrudnare av last mile-företaget Gordon som samordnar hemleveranser med aktiv kyla från dagligvaruhandeln, mealkitföretag, livsmedelsproducenter och apotek till i stort sett hela Sverige. I fjol gjorde Gordon 6 miljoner leveranser i Sverige, Danmark, Norge och Finland med hjälp av egna fordon och en egen techplattform. Gordon utsågs i fjol av Deloitte till Sveriges åttonde snabbast växande techbolag 2018-2021 och tillväxten har fortsatt. I fjol ökade omsättningen med 40 procent och antalet leveranser med 50 procent jämfört med 2021.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.