Retail Awards
2023-05-22

Årets köpupplevelse med vänner i fokus

Dela artikel

I kategorin Årets köpupplevelse var det allmänheten som fällde avgörandet.

Retail Awards 2023 arrangerades på ett fullsatt Nalen den 8 maj. Nio vinnare skulle koras. I kategorin Årets köpupplevelse var det allmänheten som fällde avgörandet. I alla de andra kategorierna utsågs vinnarna av en jury, men här var det öppen omröstning. Vann gjorde Inet.

Vinnarna Inet tillsammans med Louise Richardson från kategorisponsorn Nets och Svensk Handels vd Sofia Larsen.

 

Inet säljer utrustning för gaming- och teknikentusiaster till privatpersoner och företag via webben och fysiska butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö. Företaget är känt för sin mycket goda kundservice, och en väldigt smidig och enkel köpupplevelse. Med tanke på resultatet i den öppna omröstningen är det uppenbarligen något som de som röstade på Årets köpupplevelse håller med om.

Det viktigaste med den här typen av utmärkelse är att vi får ett kvitto på att vi gör rätt saker och den fungerar även som bränsle att fortsätta utveckla kundupplevelsen.

Erik Wickman
vd, Inet

Inet lägger stor kraft på sin kundservice som hjälpsamt guidar kunderna oavsett om det handlar om att hitta rätt produkter, stötta med felsökning och installation eller orderrelaterade frågor.

Verksamheten startades år 2000 och har sitt huvudkontor i Sisjön i Göteborg. Inet har idag 100 kunniga och engagerade medarbetare som hjälpt dem att tidigare bli utnämnda till Årets Datorbutik 2021 av Sweclockers.com, Årets butik 2022 av Prisjakt och Årets e-handlare 2022 av Pricerunner.

Vi har fått ett litet samtal med vd Erik Wickman:

– Vad tror ni det var som gjorde att ni fick flest röster i kategorin Årets köpupplevelse?
– Engagemanget för våra kunder/vänner/partners, det krävs något extra för att vara med i den här typen av omröstning!

– Har ni redan gjort allt som går för att förbättra köpupplevelsen, eller vad står på er önskelista framåt?
– Absolut inte, när det kommer till köpupplevelsen blir man aldrig klar, det gäller hela tiden att vara innovativ och utmana oss själva i hur vi kan bli bättre ur ett kundperspektiv. Vi har precis påbörjat ett UX-arbete (användarupplevelse red:s anm.) med sajten och har som mål att ytterligare förbättra upplevelsen online.

Vi tackar Erik för samtalet och önskar fortsatt lycka till i utvecklingen av den goda affären.


Juryns motivering till Inets finalplats i Retail Awards:

Inet har inte bara stenhårt kundfokus, de är närmast besatta av sina kunder, eller ”vänner” som de själva kallar dem. När dessutom medarbetarna är så djupt engagerade i Inets sortiment uppstår en kundupplevelse som slår det mesta. En upplevelse som utvecklas i symbios mellan medarbetare och trogna kunder som rekommenderar och finner den bästa lösningen för varje enskild person.

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work