D-Talks #1
Var på skalan mellan Excel och Minecraft befinner sig e-handeln i Sverige generellt idag när det kommer till kundupplevelser? Den frågeställningen är utgångspunkten för det första avsnittet av D-Talks, vår nya talkshow som denna gång gästades av Nic Staeger, COO Nordiska Galleriet, Therese Kempe, CMO Apohem och Moon-Suck Song, VD och medgrundare av Panagora. Programledare är Svensk Digital Handels Per Ljungberg med Arne Andersson som side-kick.
Nu kan du se hela sändningen på dhandel.se. Sändningen består av fem delar som varje inleds med en film med klipp från flera talare på D-Congress, som sedan kommenteras, analyseras och diskuteras av våra gäster.
Del 1: Från MInecraft till Excel, hur mycket av en upplevelse är den bästa e-handeln?
I filmen från D-Congress, som våra gäster diskuterar, medverkar Jacob Lovén (Den Digitala Draken), Michelle Qin (Tritanium Ventures), Wilhelm Sporrong (Gamifiera) och Tobias Bjerrome Ahlin (fd Spotify och Mojang).
Del 2: Styr dagens nyckeltal och fokus på data och konvertering e-handeln åt fel håll
Kommentarer och analys sker utifrån inslag på D-Congress med Tobias Bjerrome Ahlin, Moon-Suck Song (Panagora), Wilhelm Sporrong (Gamifiera), Marina Devarinou (Jollyroom) och Erik Wickman (Inet).
Del 3: Lojalitet via content och communities
I inledande filmen medverkar Carola Lundell (Kicks), Linda Sandberg (HSNG), Erik Wickman (Inet) och Wilhelm Sporrong (Gamifiera).
Del 4: Social Commerce
Vi börjar samtalet om social Commerce med att se på klipp från D-Congress med Jacob Lovén (Den Digitala Draken), Maximilian Söderberg (TikTok), Barbara Wallin Hedén (Snapchat), Madelene Törnblom (Maya Delorez), Petra Tungården (Adoore), Matilda Djerf och Rasmus Johansson (Djerf Avenue).
Del 5: Framtiden i the Metaverse
Sessionen inleds med klipp från D-Congress med Moon-Suck Song (Panagora), Wilhelm Sporrong (Gamifiera) och Johnas Liljegren (Meta).
Du hittar hela sändningen här