D-Award
2024-03-07

Djerf Avenue, Houdini Sportswear och Swish vinnnare av D-Award 2024!

Dela artikel

Djerf Avenue vann, I hård konkurrens med Nordic Nest Group och Photowall, utmärkelsen D-Awards kategori Årets E-handel 2024 som på torsdagskvällen delades ut av Svensk Handel på D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg. Swish tog hem titeln i kategorin Årets Leverantör och Houdini Sportswear vann årets specialpris Årets Impact-innovatör.

– Vi vill med D-Award uppmärksamma de företag inom den digitala handeln i Sverige som bryter ny mark, skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handeln på den internationella e-handelskartan.

Per Ljungberg, innovationschef på Svensk Handel och Head of D-Congress

Djerf Avenue utsågs till Årets E-handel med följande motivering:

Djerf Avenue är inte bara ett av Sveriges snabbaste växande och mest lönsamma e-handelsföretag utan också en starkt lysande stjärna på den internationella e-handelsarenan. 2023 var året då de även tog New York med storm. Starkt hållbarhetsfokus, autentisk marknadsföring och smarta samarbeten resulterar i att skaran ”Djerf Angels” fortsätter öka i en imponerande takt.

Swish tog hem kategorin Årets Leverantör med motiveringen:

Swish har revolutionerat betalningsprocessen för e-handeln genom användarvänlighet, snabbhet i transaktioner och robust säkerhet. Dess intuitiva gränssnitt och omedelbara betalningar har minskat avbrutna köp och ökat kundtillfredsställelsen samtidigt som förmågan att integreras smidigt med e-handelsplattformar bidrar starkt till att förbättra e-handelns konkurrenskraft.

Vinnarna till D-Award Årets E-handel och Årets Leverantör utsåg av en jury bestående av Linn Tagesson (grundare Babyshop), Paul Fischbein (RevolutionRace), Freddy Sobin (XXL), Hans Olsson (Ellos), Catrin Folkesson (Rexel), Joakim Eskilsson (Fd H&M), Sofia Larsen (Svensk Handel), Arne B Andersson (Svensk Handel) och Per Ljungberg (Svensk Handel).

Temat för årets D-Congress var Innovation for Impact. I samarbete med nyhetstjänsten Impact Loop delades i år ett specialpris av D-Award ut till den retailer som tydligt implementerat hållbarhet i affärsmodellen och som har impact som grundtanke och kärna i bolaget. Priset vanns av Houdini Sportswear i hård konkurrens med Beleco och Plick. Motiveringen till att Houdini Sportswear vann priset:

Med sitt banbrytande arbete inom hållbara och tekniskt avancerade kläder utmärker sig Houdini med sitt oöverträffade engagemang för att bli en positiv och regenerativ kraft för samhället och planeten. Nya Houdini Circle samlar alla plagg på ett och samma ställe på det sätt som passar varje kund – köpa nytt, i andra hand, hyra eller prenumerera.

Juryn som utsåg Houdini Sportswear till Årets Impact-innovatör bestod av Magnus Nikkarinen (Svensk Handel), Camilla Bergman (Loop/Impact Loop), Josephine Darlington (ASTER) och Per Ljungberg (Svensk Handel)

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work