Presenteras av Voyado: Nordic Nest
Chief New Business Officer
Hur Nordic Nest tiodubblade omsättningen till nästan 2 miljarder med kunden i fokus
Nordic Nest är ett av Sveriges starkast lysande e-handelsbolag, som på fem år har skalat från 200 miljoner till nästan 2 miljarder – samtidigt som de ökat lönsamheten. De har lyckats med detta genom att hela tiden sträva efter att erbjuda världens bästa kundupplevelse.
Under 2021 förvärvades även Svenssons i Lammhult, som är ett Sveriges mest framgångsrika varumärken inom inredning och möbler. Med de båda varumärkena är siktet nu inställt på att fortsätta leverera världens bästa kundupplevelser – till ännu fler kunder. Och ser vi till de över 100.000 reviews på trustpilot med ett snitt på 4,5 stjärnor framkommer det tydligt att kunderna älskar Nordic Nest!
Men vad är hemligheten? Hur skapar man en kundupplevelse som gör att kunderna vill komma tillbaka? I denna fireside chat kommer Pontus Ericsson, Chief New Business Officer på Nordic Nest berätta om faktorerna som är viktiga för att använda kundupplevelse som tillväxtdrivare och konkurrensfaktor.
Pontus är en retailnörd som älskar mötet med kund och brinner för sömlösa köpupplevelser. I sin nuvarande roll på Nordic Nest jobbar han mycket med det senaste förvärvet, Svenssons i Lammhult, och även med att utveckla nya affärsinitiativ. Pontus har lång erfarenhet inom retail och jobbat både med E-handel, affärsutveckling och operativ drift. Senast innan Nordic Nest var Pontus även varit aktiv inom SaaS tjänster för just retail & E-handel.
Innovation for Impact
Retail Awards
1 995 KR
2 995 KR
Alla priser ex moms
Nordic Retail Summit
Medlem
0 KR
Medlem i Svensk Handel
Trygg E-handel
1 995 KR
Certifierad Trygg E-handlare
Partner
1 995 KR
Partner till Svensk Handel
Ordinarie pris
2 995 KR
Övriga
Alla priser ex moms
TICKETS D-CONGRESS
March 6 and 7
4.950 SEK
March 7
3.950 SEK
March 6 and 7
8.450 SEK
March 7
7.450 SEK
All prices are exclusive of VAT