Svensk Handel
Chief Innovation Officer / Head of D-Congress
Stora frågor och potentiella farhågor – hur använder handeln AI för att driva innovation som främjar hållbar tillväxt
Vilka lagar och regler behöver utformas för att säkra en positiv framtid med AI, utan att kväva innovation? Hur behöver vi anpassa oss till nya regelverk och maximera fördelarna med tekniken. Och hur kan vi använda AI för att inte bara överleva, utan också för att blomstra i en hållbar handelsvärld?
Panelen kommer att belysa hur lagstiftningen behöver utformas och hur företag i Sverige kan stärka sin position på marknaden genom att integrera AI på ett sätt som förenar teknologisk framgång med långsiktig hållbarhet i Handelslandet Sverige.
Per står som innovationschef på Svensk Handel i frontlinjen för att utforska och dela banbrytande trender inom handelssektorn. Han spelar en central roll i att skapa mötesplatser och vitala nätverk, drivna av insikter om handelns transformation, med D-Congress som den främsta där han sedan 2019 ansvarat för teamet som genomför mötesplatsen. Med en bakgrund inom e-handeln från 1999 har Per en gedigen erfarenhet av att tolka branschens utveckling, bland annat efter att under elva år ansvarat för e-barometern och numera som talesperson för Svensk Handels E-handelsindikator. Utöver detta har Per nästan två decenniers erfarenhet som senior rådgivare inom kommunikation.
Innovation for Impact
Retail Awards
1 995 KR
2 995 KR
Alla priser ex moms
TICKETS D-CONGRESS
March 6 and 7
4.950 SEK
March 7
3.950 SEK
March 6 and 7
8.450 SEK
March 7
7.450 SEK
All prices are exclusive of VAT