Lyko
kommunikation- & hållbarhetschef
Presenteras av: Svensk Handel
Kan handeln ta ledartröjan i den gröna omställningen?
Hur kan handeln i Sverige bli den drivande kraften i den gröna omställningen? Vilken potential finns det för samhället? Vilka förutsättningar och spelregler måste finnas på plats?
Handeln står för 11 procent av Sveriges BNP och 14 procent av Sveriges skatteintäkter och är djupt förankrad i lokalsamhället. Handeln i Sverige kraftsamlar för att bidra ytterligare till global konkurrenskraft genom omställning för hållbar utveckling. Potentialen för att påverka och driva på för en grön omställning är enorm. I Handelslandet verkar aktörer varje dag för att ställa krav på och erbjuda kläder, livsmedel och leksaker från en mer hållbar produktion.
Tom har lett hållbarhetsarbetet på Lyko sedan 2019 samma år som Lyko utsågs till handelns bästa arbetsplats av fackförbundet Handels. Bolaget har arbetat hårt för att minska luften i sina leveranser och minimera mängden emballage. Lyko var första svenska ehandlaren att enbart erbjuda fossilfria leveranser till sina kunder. Lyko deltog i framtagandet av Svensk Handels Branschöverenskommelsen om fossilfria leveranser. Tom sitter i styrgruppen för Allians for sustainable e-commerce.
Innovation for Impact
Retail Awards
1 995 KR
2 995 KR
Alla priser ex moms
TICKETS D-CONGRESS
March 6 and 7
4.950 SEK
March 7
3.950 SEK
March 6 and 7
8.450 SEK
March 7
7.450 SEK
All prices are exclusive of VAT