Presenteras av: HUI
Hur vi får vi till cirkulära affärsmodeller som går att skala?
Retail står inför utmanande omställning till allt mer cirkulära affärsmodeller. Men hur får vi till flöden som går att skala?
Under 2025 träder EU:s lagstiftning Right to Repair i kraft. Lagstiftningen syftar till att driva en reparationskultur som är mer skonsam för både plånboken och klimatet. Konsumenterna ligger steget före och efterfrågan finns. Inte minst lågkonjunkturen och en pressad hushållsekonomi har lett till ökad försäljning av begagnade produkter. Men hur får vi till skalbara lönsamma cirkulära flöden och vem ska göra jobbet?
Medverkande:
Länk till programpunkten i det officiella Almedalsprogrammet
Presenteras av: HUI
Den svenska lågprishandeln
Lågprishandeln har expanderat snabbt under en längre period. Trots tuffa ekonomiska tider som har pressat både hushållen och handeln har utvecklingen i lågprishandeln gått framåt. Nya lågprisbutiker och arbetstillfällen har öppnat på bred front. Nu är nya kundgrupper och etableringslägen i fokus.
HUI Research presenterar sin rapport om lågprishandeln följt av ett panelsamtal med representanter från Axfood, Jönköpings kommun, Svensk handel och Prisma Properties. Hur har lågprishandelns tillväxtresa sett ut och vad innebär dess expansion för kommun, fastighetsägare och handlare? Hur ser branschens framtid ut och vilken roll spelar lågprishandeln för skapandet av nya arbetstillfällen? Lär dig mer om lågprishandelns tillväxtresa i Sverige och vad den har för betydelse för det bredare samhället.
Medverkande:
Länk till programpunkten i det officiella Almedalsprogrammet
Presenteras av: HUI
De senaste tekniktrenderna inom retail
Teknikutveckling är centralt för att vara konkurrenskraftig inom handeln och konsumtionslandskapet.
HUI presenterar de senaste tekniktrenderna inom retail och konsumtionslandskapet från tech-mässan Viva Technology i Paris. Detta följs av ett panelsamtal som sätter trenderna i en svensk kontext.
Medverkande:
Länk till programpunkten i det officiella Almedalsprogrammet
Presenteras av: HUI
Så har e-handeln stärkt svenskarnas köpkraft i lågkonjunktur
Det ekonomiska läget 2022 och 2023 har varit utmanande för svenska hushåll. Hur har e-handeln bidragit till att hålla nere prisnivån nere och till att stärka hushållens köpkraft?
På uppdrag av Amazon har HUI genomfört en ny undersökning och analys som visar att e-handeln har stärkt konsumenternas köpkraft. Rapporten belyser även e-handelns möjligheter att erbjuda bättre priser, större utbud och ökad bekvämlighet för konsumenter. Under seminariet presenterar HUI och Amazon rapportens insikter, följt av ett panelsamtal.
Medverkande:
Länk till programpunkten i det officiella Almedalsprogrammet
Innovation for Impact
Retail Awards
1 995 KR
2 995 KR
Alla priser ex moms
TICKETS D-CONGRESS
March 6 and 7
4.950 SEK
March 7
3.950 SEK
March 6 and 7
8.450 SEK
March 7
7.450 SEK
All prices are exclusive of VAT