CAIA Cosmetics är i hård konkurrens med Maya Delorez och Sellpy det företag som bidragit mest till att driva e-handeln i Sverige framåt under det senaste året. CAIA Cosmetics fick flest av de fler än 17 915 röster som lämnats på Svensk Digital Handels sajt mellan den 8 – 26 oktober. Priset delades ut i går kväll på Sveriges största e-handelsevent D-Congress.
D-Award startades 2019 av Svensk Digital Handels och juryn består av dess styrelse som årligen nominerar tre företag till priset. Tidigare vinnare är Revolution Race (2019) och Skincity (2020) och övriga som varit nominerade till priset är Desenio och Ideal of Sweden (2019) samt Sneakersnstuff och Pierce (2020).
Vi vill med D-Award uppmärksamma de svenska e-handelsföretag som bryter ny mark, som skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handel på den globala e-handelskartan. CAIA Cosmetics är definitivt värdiga vinnare av D-Award 2021.
Malin Winbom, Svensk Digital Handels och juryns ordförande
Caia Cosmetics vann med följande motivering:
“Ett praktexempel på hur en influencer kan bygga ett eget och starkt varumärke utifrån engagemang och lojalitet inom sitt community. Ett av Europas snabbast växande skönhetsbolag med hög vinstmarginal”
Juryn består av Svensk Digital Handels styrelse:
- Malin Winbom, COO Svensk Handel
- Linn Tagesson, Medgrundare och Cheif Innovation & Sustainability Manager, Babyshop Group
- Cathrin Folkesson, Chef e-handel, digitala kanaler & kundservice , Apotek Hjärtat
- Hans Ohlsson, Koncernchef, Ellos Group
- Joakim Eskilsson, Head of Customer Service, H&M Group
- Pauline Grindvall, Grundare, My Perfect Day
- Anneli Kansbod, VD Bemz
- Ella Stemme, VD och grundare, SmartaSaker
- Karin Johansson, VD Svensk Handel
Företag som i sin helhet bäst lever upp till följande kriterier nomineras till D-Award:
- Företaget har genom nya innovationer och nya lösningar brutit ny mark och drivit den digitala handeln med varor i Sverige framåt
- Företaget har utvecklat erbjudanden som genomsyrar alla företagets kanaler och som skapar en komplett kundupplevelse utöver det vanliga
- Företaget har varit mycket framgångsrikt internationellt och bidragit till att sätta svensk e-handel på den globala e-handelskartan
- Företaget ligger i framkant när det gäller värderingsstyrda affärer. Värderingarna genomsyrar hela företagets affär och är en del av vad varumärket står för.
Till D-Award