I år är D-Congress större än någonsin med hela fem olika teman på sex scener. På vår sajt går det att läsa mer om respektive scens tema och det uppdateras kontinuerligt med programpunkter och talare. En av scenerna är hållbarhetsscenen: ”Sustainability – business models in a circular economy. Nu presenteras tre klara talare; NetOnNet, H&M och DS Smith.
Vilka hinder och möjligheter behöver överbryggas för att nå mer tjänstebaserade och cirkulära affärsmodeller inom e-handel? På hållbarhetsscenen presenteras exempel på detta från flera olika delbranscher inom e-handeln. Du får ta del av strategier, lösningar och verktyg som hjälper dig att minska ditt företags negativa miljöpåverkan samt om e-handlares resa att hitta sitt purpose/syfte som handlar om varför företaget existerar utöver att tjäna pengar.
Margareta Törnblad, Chef strategisk tjänsteutveckling, NetOnNet
Cirkulära affärsmodeller inom hemelektronikbranschen
NetOnNet lanserade nyligen Hyreshyllan – en del av det cirkulära tjänsteutbudet där kunder kan hyra hemelektronik. Vad är tankarna bakom konceptet och hur ser framtiden ut för cirkularitet inom hemelektronikbranschen? Margareta Törnblad, NetOnNet, Chef strategisk tjänsteutveckling kommer att berätta mer med hjälp av moderatorn Eleonor Dahlberg, vVD på Svensk Digital Handel på scen mellan kl 11.00 – 11.20 den 28 april.
Tom Johnsson, DS Smith, Business Developer PS och Ulrika Nordvall Bardh, Impact Leader Resource Use and Circular Impact, H&M Group
DS Smith presenterar också Circular Design Metrics – ett nytt och världsunikt verktyg som ger exakta besked om hur valet av förpackning kan minska den negativa påverkan på miljön och hjälper dig med modifieringar som gör att den kommer fungera perfekt i både hållbar e-handel och i den cirkulära ekonomin.
Detta kan du lyssna på mellan kl 13.00 – 13.20. Vi lanserar nya talare kontinuerligt.
Läs mer om hållbarhetsscenen
Om D-Congress
D-Congress är mötesplatsen där ca 2200 personer hos de främsta aktörerna inom handeln i Sverige träffas för att inspirera och inspireras kring de senaste trenderna och de insikter som formar morgondagens hållbara och innovativa handel. D-Congress är en del av Svensk Digital Handels verksamhet och genomförs av Svensk Digital Handel i samarbete med Svensk Handel och Svenska Mässan.