Klättermusen

Vinnare Årets tillväxtföretag

Sponsras av Svea

Klättermusen

Vinnare Årets tillväxtföretag

Klättermusen, grundat 1975 i Åre, har vuxit till ett globalt varumärke med slitstarka friluftskläder och ryggsäckar. Kända som inbitna klättrares favoritplagg, har företaget alltid haft fokus på att minimera sitt ekologiska fotavtryck. Under pandemin har Klättermusen framgångsrikt byggt starka kundrelationer och uppnått god tillväxt, inte minst genom kreativ marknadsföring som har stärkt deras position på marknaden. Företaget satsar på egna butiker för att ytterligare stärka sin närvaro och har nyligen öppnat en butik i Stockholm. Efter en framgångsrik tillväxtresa i Asien de senaste åren, fortsätter expansionen nu till USA. Med en stabil grund och ständig förnyelse ser framtiden lovande ut för varumärket.

Till Klättermusen

Årets tillväxtföretag

Kategorin sponsras av Svea

Med rätt grogrund och näring kan ett företag växa snabbt, blomma ut och nå en positiv lönsamhetsutveckling. Årets tillväxtföretag är en butik eller ett detalj-eller partihandelsföretag som sticker ut och påvisar en bättre tillväxt än branschen i övrigt. Priset har skapats för att främja snabbväxare eller stjärnskott inom handeln.

Finalisterna i Årets tillväxtföretag är utsedda och vinnaren korades på galan den 2 oktober.

Finalisterna i kategorin Årets tillväxtföretag

 

Klättermusen

Klättermusen, grundat 1975 i Åre, har vuxit till ett globalt varumärke med slitstarka friluftskläder och ryggsäckar. Kända som inbitna klättrares favoritplagg, har företaget alltid haft fokus på att minimera sitt ekologiska fotavtryck. Under pandemin har Klättermusen framgångsrikt byggt starka kundrelationer och uppnått god tillväxt, inte minst genom kreativ marknadsföring som har stärkt deras position på marknaden. Företaget satsar på egna butiker för att ytterligare stärka sin närvaro och har nyligen öppnat en butik i Stockholm. Efter en framgångsrik tillväxtresa i Asien de senaste åren, fortsätter expansionen nu till USA. Med en stabil grund och ständig förnyelse ser framtiden lovande ut för varumärket.

Till Klättermusen

OAS

Sedan starten 2010 har OAS vuxit till en global aktör med ett exklusivt sortiment av accessoarer, badkläder och resortplagg. OAS resortmode har inte bara synts i den prestigefyllda TV-serien White Lotus, utan deras färgglada tryck har också prytt musikvideor med K-popgruppen BTS och Hollywoodproduktioner som ”Once Upon a Time in Hollywood.” Denna exponering gav varumärket från Borås ett internationellt erkännande och blev en katalysator för snabb expansion. Som ensam ägare har Oliver Lundgren framgångsrikt lett OAS med konsekvent och stabil tillväxt, helt utan externt kapital. Under det senaste året har företaget dessutom genomfört en framgångsrik marknadsföringskampanj i Paris, och med planer på att öppna sina första fysiska butiker under 2024 markerar OAS en spännande ny fas i sin utveckling.

Till OAS

 

TOTEME

TOTEME har på bara tio år etablerat sig som ett internationellt modevarumärke med en tydlig skandinavisk identitet. Genom att fokusera på minimalism och tidlös design har de säkrat en plats i modets finrum. Trots globala utmaningar som pandemi, krig och minskad köpkraft hos konsumenterna har företaget fortsatt att bryta ny mark och behålla stark lönsamhet genom driv, vision och en unik känsla för estetik. TOTEME har uppnått en hög tillväxt från en redan stark position och har under året fortsatt sin internationella expansion genom att öppna fysiska butiker på nya marknader i städer som Seoul, New York och Shanghai.

Till TOTEME

Svea

Hos oss är våra betallösningar alltid anpassade efter er. Vi hittar rätt lösning för just er, oavsett var ni är på resan – från start-up till scale-up till enterprise. Våra betallösningar ger er full koll på flödet och kontrollerar användarresan – hela vägen. Dessutom erbjuder vi mer, med ett universum av finansieringstjänster som hjälper er växa. Välj en personlig partner som som står på entreprenörens sida och erbjuder betallösningar på era villkor.

Till Svea

Kriterier

  • Ha en omsättning som överstiger 10 miljoner kronor
  • Påvisa en bättre utveckling än branschen i övrigt
  • Ha en positiv lönsamhetsutveckling under de senaste åren

Jury Årets tillväxtföretag

Emma Hernell (ordförande), HUI
Stefan Fragner, Understatement
Elisabeth Elmsäter, Svensk Handel
Nadja Habib, HUI
Martina Uhrstedt, Gårdssällskapet – förra årets vinnare
Sponsor: Svea, Magdalena Caesar

Håll dig uppdaterad på det senaste

Svensk Handels nyhetsbrev Handelns transformation skickas en gång i månaden och innehåller nyheter och trendspaningar med fokus på e-handelns utveckling, men också hela handelns omställning. Vi presenterar också de senaste uppdateringarna om våra event. Starta din prenumeration idag!

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Håll koll på allt som händer i branschen, registrera dig för vårt nyhetsbrev redan idag.

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

Fullsatt

2 995 KR

Fullsatt

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

TICKETS D-CONGRESS

4.950 SEK

Ticket release December 2

8.900 SEK

Ticket release December 2

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 5
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Opening mingle
  • MARCH 6
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Lunch
  • Lounge mingle