Retail Awards
Normal
Vinnare Årets köpupplevelse
Normal har på kort tid etablerat ett framgångsrikt lågpriskoncept som tilltalar en bred målgrupp, som ständigt återkommer till butikerna på skattjakt. Genom att kombinera attraktiva fysiska butiker med smart användning av sociala medier, erbjuder de en köpupplevelse som alltid känns modern och aktuell.
Årets köpupplevelse
Kategorin sponsras av Nets
Oavsett om den är fysisk eller digital, är kundens upplevelse viktig, ofta avgörande. Årets köpupplevelse hyllar företag som sömlöst, smidigt och engagerande, lyckas kombinera ett positivt bemötande med inspiration och en upplevelse av att vara en del av en större gemenskap.
Finalisterna i Årets köpupplevelse är utsedda och vinnaren korades på galan den 2 oktober.
Finalisterna i kategorin Årets köpupplevelse
Lyko
Lyko är ett enastående exempel på att den sömlösa köpupplevelsen nu är på riktigt. Som mästare på att använda data för innovation, erbjuder de personifierade köpupplevelser med konkurrenskraftiga priser, professionella råd och ett brett sortiment av både egna och andras varumärken. Med sitt riktiga fackmannaskap och förståelse för TikTok-ekonomin växer skaran lojala kunder – som även vallfärdar till deras flaggskeppsbutik i centrala Stockholm.
Naturkompaniet
Naturkompaniet visar att pris inte alltid är avgörande. Trots att många av deras produkter kan hittas billigare online, vinner deras syftesdrivna varumärke i längden. Med kunnig personal som ger goda råd och ger kunden möjlighet att köpa eller hyra, nytt eller begagnat, har Naturkompaniet skaffat sig mycket lojala kunder och satt standarden för framtidens köpupplevelse.
Normal
Normal har på kort tid etablerat ett framgångsrikt lågpriskoncept som tilltalar en bred målgrupp, som ständigt återkommer till butikerna på skattjakt. Genom att kombinera attraktiva fysiska butiker med smart användning av sociala medier, erbjuder de en köpupplevelse som alltid känns modern och aktuell.
Nets
Nordens ledande betalleverantör – både för butik och online. Med vår långa erfarenhet erbjuder vi ett brett utbud av moderna, enkla och säkra betallösningar, oavsett hur och var du säljer dina produkter. Låt betalprocessen vara smidig och ge dina kunder en oslagbar upplevelse genom hela köpet!
Kriterier
- Minst 50 MSEK i årlig omsättning
- Har varit verksam i minst tre år och presenterat minst en årsredovisning
- Visar positivt resultat
- Ger kunderna en positiv och inspirerande upplevelse i hela kund- och köpprocessen och kunden upplever sig som en del av en större gemenskap
Jury Årets Köpupplevelse
Per Ljungberg (ordförande), Svensk Handel
Magnus Ohlsson, Happy Homes och Colorama
Emma Gutestam, HUI
Sponsor: Nets, Louise Richardson
Läs mer om Retail Awards
Retail Awards
Snabbklättrare blev Årets tillväxtföretag
Retail Awards
Branschens mest lysande stjärnor träffas 2 oktober
Retail Awards
Möt finalisterna i Årets ledare – köp biljett till Retail Awards idag
Retail Awards
Årets butik – Träffa finalisterna
Retail Awards
Retail Awards-finalisterna i Årets Hållbarhetssatsning
Retail Awards
Nu kan vi presentera finalisterna i alla kategorier. Här är hela listan!
Retail Awards
Måns Zelmerlöw uppträder på Retail Awards 2024!
Retail Awards
Årets butik ska vara framgångsrik och lönsam
Retail Awards
Årets köpupplevelse med vänner i fokus
Retail Awards
Retail Awards mest prestigefyllda pris
Retail Awards
Gårdssällskapets ekologiska kött bar frukt
Håll dig uppdaterad på det senaste
Svensk Handels nyhetsbrev Handelns transformation skickas en gång i månaden och innehåller nyheter och trendspaningar med fokus på e-handelns utveckling, men också hela handelns omställning. Vi presenterar också de senaste uppdateringarna om våra event. Starta din prenumeration idag!