Retail Awards
Årets digitala satsning
Handelns företag är idag viktiga spelare i den digitala utvecklingen och tar ständigt nya kliv framåt.
Sponsras av Juni
Årets digitala satsning
Kategorin sponsras av Juni
Handelns företag är idag viktiga spelare i den digitala utvecklingen och tar ständigt nya kliv framåt. Årets digitala satsning tilldelas ett detaljhandelsföretag som tagit ett stort steg på sin egen digitala spelplan. Priset kan delas ut till allt från rena e-handelsföretag och stora detaljhandelskedjor till mindre aktörer.
Nomineringen är stängd
Årets finalister presenteras den 3 september och nio vinnare utses på galan den 2 oktober.
Juni
Juni är neobanken för modern handel. Juni ger företag de finansiella verktygen och insikterna som behövs för att hantera och förbättra sitt kassaflöde och fatta smartare beslut – snabbare. Få fullständig översikt och kontroll över din ekonomi med företagskonton och virtuella kort i flera valutor, flexibel kredit och oöverträffade insikter och analys – allt på ett och samma ställe.
Kriterier
- Minst 50 MSEK i årlig omsättning
- Har varit verksam i minst tre år och presenterat minst en årsredovisning
- Visar positivt resultat
- Ett företag som har tagit ett stort steg i sin digitala utveckling och som kan visa dokumenterad implementation av nya digitala lösningar och mätbar effekt
- Det är meriterande om detta även har drivit utvecklingen av nya digitala lösningar på den svenska marknaden
- Skapat värde i form av kundnytta och bättre lönsamhet
Jury Årets digitala satsning
Hans Tjernström (ordförande), Svensk Handel
Joel Falck, Babyshop
Arne B Andersson, Svensk Handel
Erik Jonsson, HUI Research
Sanna Danielsson, Gina Tricot
Sponsor: Juni, Samir El-Sabini
Läs mer om Retail Awards
Retail Awards
Årets butik ska vara framgångsrik och lönsam
Retail Awards
Årets köpupplevelse med vänner i fokus
Retail Awards
Retail Awards mest prestigefyllda pris
Retail Awards
Gårdssällskapets ekologiska kött bar frukt
Håll dig uppdaterad på det senaste
Svensk Handels nyhetsbrev Handelns transformation skickas en gång i månaden och innehåller nyheter och trendspaningar med fokus på e-handelns utveckling, men också hela handelns omställning. Vi presenterar också de senaste uppdateringarna om våra event. Starta din prenumeration idag!