
Årets digitala satsning
Årets digitala satsning
Årets digitala satsning tilldelas ett detaljhandelsföretag som tagit ett stort steg i sin digitala utveckling. Priset kan delas ut till allt från rena e-handelsföretag och stora detaljhandelskedjor till mindre aktörer.
Nomineringen stänger den 3 juni kl. 18:00
Kriterier för nominering
För att kunna nomineras till Årets digitala satsning 2025 ska följande kriterier vara uppfyllda:
- Företaget har tagit stora kliv i sin digitala utveckling och kan visa dokumenterad implementation av nya digitala lösningar med mätbar effekt
- Företaget har varit med och drivit utvecklingen av nya digitala lösningar på den svenska marknaden
- Företagets digitala satsningar har uppvisat värdeskapande i form av ökad kundnytta och bättre lönsamhet
- Företaget har minst 50 MSEK i årlig omsättning
- Företaget har varit verksamt i minst tre år och presenterat minst en årsredovisning
- Företaget visar positivt resultat
Jury Årets digitala satsning
Ordförande: Hans Tjernström – Svensk Handel
Joel Falk, KitchenTime
Arne Andersson, Svensk Handel
Helene Vinberg, HUI Research
Sanna Danielsson, Gina Tricot
Håll dig uppdaterad på det senaste
Svensk Handels nyhetsbrev Handelns transformation skickas en gång i månaden och innehåller nyheter och trendspaningar med fokus på e-handelns utveckling, men också hela handelns omställning. Vi presenterar också de senaste uppdateringarna om våra event. Starta din prenumeration idag!