Årets digitala satsning

Sponsras av Swedbank Pay

Årets digitala satsning

Kategorin sponsras av Swedbank Pay

Årets digitala satsning tilldelas ett detaljhandelsföretag som tagit ett stort steg i sin digitala utveckling. Priset kan delas ut till allt från rena e-handelsföretag och stora detaljhandelskedjor till mindre aktörer.

Här hittar du årets finalister

 

Köp biljetter

Årets finalister

BGA

Ramföretaget BGA har på ett imponerande sätt gått från traditionell butiksaktör till att bli en europeisk e-handelsspelare. Med AI:s hjälp växer bolaget nu rekordsnabbt. Företaget har lyckats göra det enkelt, lustfyllt och inspirerande att skapa personliga produkter, allt från måttanpassade ramar till unika posters. Med den egna ramfabriken i Vemdalen tar de den hyperlokala servicen ut i världen.

Till BGA

Essnce

Essnce har på rekordtid lyckats göra parfym personligt, engagerande och dessutom TikTok-kompatibelt. Företaget har startat en rörelse där kunderna inte bara konsumerar – utan också recenserar, tipsar och skapar innehåll som driver varumärket framåt. Essnce visar att det går att växa snabbt när du vågar utmana en traditionell bransch med digital fingertoppskänsla och en genuin passion som man känner doften av på långt håll.

Till Essnce

Teknikmagasinet

Efter PhoneLifes förvärv har Teknikmagasinet rest sig från konkursbo till att bli en digital tillväxtraket. Genom att förena ett erkänt och älskat varumärke med PhoneLifes e-handelsmodell har Teknikmagasinet uppnått en imponerande tillväxt. Med snabba leveranser, AI-driven kundservice och en mer precis planering av inköp är Teknikmagasinet ett lysande bevis på hur ett klassiskt varumärke kan få nytt digitalt liv.

Till Teknikmagasinet

Kriterier för nominering

För att kunna nomineras till Årets digitala satsning 2025 ska följande kriterier vara uppfyllda:

  • Företaget har tagit stora kliv i sin digitala utveckling och kan visa dokumenterad implementation av nya digitala lösningar med mätbar effekt
  • Företaget har varit med och drivit utvecklingen av nya digitala lösningar på den svenska marknaden
  • Företagets digitala satsningar har uppvisat värdeskapande i form av ökad kundnytta och bättre lönsamhet
  • Företaget har minst 50 MSEK i årlig omsättning
  • Företaget har varit verksamt i minst tre år och presenterat minst en årsredovisning
  • Företaget visar positivt resultat

Jury Årets digitala satsning

Ordförande: Hans Tjernström – Svensk Handel
Joel Falk, KitchenTime
Arne Andersson, Svensk Handel
Helene Vinberg, HUI Research
Sanna Danielsson, Gina Tricot
Sponsor: Micaela Vernmark, Swedbank Pay

  • I en tid där förväntningarna på kundupplevelsen ständigt höjs krävs det mod, fokus och nytänkande för att verkligen sticka ut och förnya kundresan. Företag som lyckas med detta är en stor inspirationskälla för oss på Swedbank Pay! Därför är vi stolta över att vara med och lyfta Årets digitala satsning.

    Micaela Vernmark, Head of Partner, Public Sector & Organisational Sales på Swedbank Pay

    Till Swedbank Pay

Swedbank Pay

Med Swedbank Pay är det enkelt att ta betalt. Vi erbjuder smidiga betallösningar för alla typer av företag – oavsett bransch, storlek eller kanal. Med fokus på trygghet, enkelhet och personlig service hjälper vi dig att skapa bättre kundupplevelser och växa. Enda svenskägda inlösaren som backas av en storbank och därmed kan supportera hela företagets affär.

Till Swedbank Pay

Håll dig uppdaterad på det senaste

Svensk Handels nyhetsbrev Handelns transformation skickas en gång i månaden och innehåller nyheter och trendspaningar med fokus på e-handelns utveckling, men också hela handelns omställning. Vi presenterar också de senaste uppdateringarna om våra event. Starta din prenumeration idag!

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Håll koll på allt som händer i branschen, registrera dig för vårt nyhetsbrev redan idag.

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

2 995 KR

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

Nordic Retail Summit

Medlem

0 KR

Medlem i Svensk Handel

Trygg E-handel

1 995 KR

Certifierad Trygg E-handlare

Partner

1 995 KR

Partner till Svensk Handel

Ordinarie pris

2 995 KR

Övriga

Alla priser ex moms

  • NORDIC RETAIL SUMMIT
  • Talarprogram
  • Förmiddagsfika
  • Lunch
  • Eftermiddagsfika
  • After work

TICKETS D-CONGRESS

4.950 SEK

Sold out

8.900 SEK

Sold out

1.000 SEK

Sold out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 5
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Opening mingle
  • MARCH 6
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Lunch
  • Lounge mingle