
Årets butikssäljare
Kategorin sponsras av Custitude
Årets butikssäljare visar på ett framgångsrikt säljresultat och ett kundbemötande som bidragit till företagets positiva utveckling. Priset har skapats för att främja enskilda insatser som ger resultat för företaget och för att lyfta fram goda föredömen inom branschen.
Nomineringen stänger den 3 juni kl. 18:00
Kriterier för nominering
För att kunna nomineras till Årets butikssäljare 2025 ska följande kriterier vara uppfyllda:
- Har arbetat i butiken i minst ett år
- Dokumenterat framgångsrikt säljresultat och har ett kundbemötande som bidragit till företagets positiva utveckling
- Får kunden att känna sig välkommen, bygger relation och är proaktiv
- Är sälj- och serviceinriktad, hanterar varje kund unikt med stort engagemang och agerar effektivt i snabbt tempo
- Har god samarbetsförmåga, är en lagspelare som effektivt tar till sig andras idéer och tankar och är generös med att dela med sig av sin egen kunskap och erfarenhet.
Jury Årets butikssäljare
Ordförande: Leo Rossi, Svenska Handel
Zamira Hedström Afram, Svensk Handel
Sponsor: Lotta Eriksson, Custitude
Custitude
Custitude brinner för att hjälpa företag att skapa minnesvärda kundupplevelser och bygga starka kundrelationer. Med hjälp av skräddarsydda kundundersökningar – som mystery shopping och exitintervjuer – hjälper vi företag att förstå hur kundbemötandet ser ut i praktiken. Vi förser våra kunder med relevanta insikter som gör det lättare att prioritera rätt aktiviteter och följa utvecklingen över tid. Vårt mål är att bidra till ännu bättre kundupplevelser – i varje möte, varje dag.
Håll dig uppdaterad på det senaste
Svensk Handels nyhetsbrev Handelns transformation skickas en gång i månaden och innehåller nyheter och trendspaningar med fokus på e-handelns utveckling, men också hela handelns omställning. Vi presenterar också de senaste uppdateringarna om våra event. Starta din prenumeration idag!