
Årets butik
Kategorin sponsras av Trygg-Hansa
Årets butik är en butik som lyckas kombinera en inspirerande miljö med ett genomtänkt sortiment och ett kundbemötande i absolut toppklass. Priset delas ut till en fristående aktör som med kreativitet, affärsmässighet och passion skapar en helhetsupplevelse utöver det vanliga. Utmärkelsen syftar till att lyfta fram mindre handelsföretag som i stark konkurrens driver sitt koncept med framgång och tydlig identitet – och som utgör en viktig del av svensk detaljhandel.
Nomineringen stänger den 3 juni kl. 18:00
Kriterier för nominering
För att kunna nomineras till Årets butik 2025 ska följande kriterier vara uppfyllda:
- Butiken har varit verksam i minst tre år och har lämnat in minst en årsredovisning med positivt resultat
- Verksamheten är fristående eller ingår i en mindre kedja med högst fem butiker, där ägarna är operativt verksamma i den dagliga driften
- Omsättningen uppgår till högst 100 miljoner kronor per år
- Butiken är en förebild inom sitt segment och driver verksamheten med stort engagemang, affärsskicklighet och förmåga att möta det mindre företagets utmaningar
Jury Årets butik
Ordförande: Sara Svärd, Svensk Handel
Extern expert: Jonas Arnberg, Detaljhandelspodden
Emma Wähl: Analytiker HUI
Sponsor: Douglas Leijon, Trygg Hansa
Håll dig uppdaterad på det senaste
Svensk Handels nyhetsbrev Handelns transformation skickas en gång i månaden och innehåller nyheter och trendspaningar med fokus på e-handelns utveckling, men också hela handelns omställning. Vi presenterar också de senaste uppdateringarna om våra event. Starta din prenumeration idag!