
Taggat, spårbart och cirkulärt – förbered dina produkter inför framtida krav
Hur kan detaljhandeln möta EU:s växande krav på hållbarhet och transparens i värdekedjan – och samtidigt stärka sin affär och innovationskraft?
Hur kan vi gemensamt lösa handelns hållbarhetsutmaningar genom nya affärsmodeller som både är cirkulära och affärsdrivande? EU:s kommande lagstiftningar ställer ökade krav på spårbarhet och standardiserad data i värdekedjan. Samtidigt öppnas möjligheter för innovation, ökad effektivitet, insiktsdriven affärsutveckling och stärkt konsumentrelation. Välkommen till framtidens butik och Almedalsgarderoben – en konkret och interaktiv upplevelse där uppkopplade, digitalt taggade (med QR och RFID) och spårbara produkter kan bli nyckeln till hållbar konkurrenskraft. Hur kan svenska detaljhandeln jobba proaktivt för att förena regelefterlevnad med affärsnytta och innovation? Hur ser framtidens affärsmodeller ut när varje produkt har ett digitalt liv? Vad krävs av politiken – och vad krävs av handeln?
Medverkande
Magnus Nikkarinen, Hållbarhetsansvarig, Svensk Handel
Staffan Olsson, Head of Public Affairs, GS1 Sweden
Anna-Karin Dahlberg, Chief Sustainability Officer, Lindex AB
Viktoria Arndt, Global Sales & Business Development Manager, Kappahl
Marcus Hartmann, Regional Head of Sustainability & Public Affairs, H&M
Innovation for Impact
Retail Awards
1 995 KR
2 995 KR
Alla priser ex moms
Nordic Retail Summit
Medlem
0 KR
Medlem i Svensk Handel
Trygg E-handel
1 995 KR
Certifierad Trygg E-handlare
Partner
1 995 KR
Partner till Svensk Handel
Ordinarie pris
2 995 KR
Övriga
Alla priser ex moms
TICKETS D-CONGRESS
4.950 SEK
8.900 SEK
1.000 SEK
All prices are exclusive of VAT