
Polarn O. Pyret
CEO
Ta värderingar över gränser: Polarn O. Pyrets omnikanalresa.
Polarn O. Pyret delar med sig av sin strategi för att föra ett värderingsdrivet och anrikt varumärke in på en global omnikanalmarknad. Från att driva kundtrafik till fysiska butiker till att expandera e-handeln på nya marknader som Storbritannien och Tyskland, visar de hur en kombination av kanaler skapar sömlösa kundresor. Genom cirkulära strategier och fokus på kvalitativa och hållbara produkter skapar Polarn O. Pyret autentiska och gränslösa varumärkesupplevelser.
Sara Sjöberg är en erfaren ledare med omfattande kunskap inom digital och omnikanalbaserad kommersiell strategi och verksamhet. Hon har haft framträdande roller på välkända organisationer som H&M, ICA och Accenture, där hon byggt upp expertis inom försäljning, marknadsföring, teknologi, AI och kundlojalitet inom detaljhandelssektorn. Sedan augusti 2024 är Sara vd för barnklädesmärket PO.P Polarn & Pyret, som har en stark omnikanalnärvaro i Norden och Storbritannien. Varumärket är även aktivt i övriga Europa genom både marknadsplatser och sin egen e-handelsplattform. PO.P, grundat 1976, är ett välrenommerat varumärke som är känt för sitt engagemang för kvalitet och hållbarhet, vilket sammanfattas i dess mission: Att bäras av minst tre barn.
Sara Sjöberg is a skilled executive with extensive experience in digital and omnichannel commercial strategy and operations. She has held important roles at well-known organizations such as H&M, ICA, and Accenture, building expertise across sales, marketing, technology, AI, and customer loyalty within the retail sector. Since August 2024, Sara serves as the CEO of the childrenswear brand PO.P Polarn & Pyret, which has a strong omnichannel presence across the Nordics and the UK. The brand also operates in wider Europe through both marketplaces and its own eCommerce platform. Founded in 1976, PO.P is a well-regarded brand recognized for its commitment to quality and sustainability, encapsulated in its mission: To be worn by at least 3 children.
Innovation for Impact
Retail Awards
1 995 KR
2 995 KR
Alla priser ex moms
TICKETS D-CONGRESS
4.950 SEK
8.900 SEK
1.000 SEK
All prices are exclusive of VAT