Sara Sidenbladh

Geggamoja

VD

Framtiden för Pre-loved: Insikter från Revive Retail, Bubbleroom, Lindex och Geggamoja

Stage: Congress Foyer
Innovation Playground
4:10 pm-4:30 pm - 6 March
Go to Congress Foyer
Add to calendar2025-03-06 16:10:002025-03-06 16:30:00Europe/StockholmFramtiden för Pre-loved: Insikter från Revive Retail, Bubbleroom, Lindex och GeggamojaGeggamoja - Sara SidenbladhInnovation PlaygroundSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Framtiden för Pre-loved: Insikter från Revive Retail, Bubbleroom, Lindex och Geggamoja

Second-hand, re-commerce och “pre-loved” har blivit nyckeltrender inom detaljhandeln, men vad krävs för att skapa en fungerande cirkulär affärsmodell? I denna session delar Revive Retail, tillsammans med representanter från Bubbleroom, Lindex och Geggamoja, perspektiv på de möjligheter och utmaningar som pre-loved medför. De utforskar ändrade kundbeteenden och affärsmöjligheter samt diskuterar vägar framåt för företag som vill etablera sig inom den växande cirkulära ekonomin. Genom konkreta insikter och erfarenheter från den svenska marknaden får du inspiration och praktiska råd för att utveckla din affärsstrategi för pre-loved.

Huvudpunkter:

  • De vanligaste utmaningarna och insikterna kring pre-loved
  • Möjliga strategier för att bygga en cirkulär affärsmodell
  • Hur svenska varumärken utforskar och anpassar sig till pre-loved-segmentet
  • Teknologiska lösningar och innovationer som kan stötta re-commerce.
  • Framtidens möjligheter och hur företag kan positionera sig för att ta del av utvecklingen.

Målgrupp: Detaljhandlare, e-handelsföretag, affärsutvecklingschefer, hållbarhetschefer, investerare och entreprenörer som vill utforska hur de kan integrera cirkulära modeller i sin affärsstrategi.

Format: Paneldiskussion

Sara Sidenbladh

På Geggamoja tror man på att hållbarhet och nyproduktion går hand i hand. Som grundare och vd har Sara Sidenbladh drivit företaget med en tydlig vision: att skapa barnkläder med minimal miljöpåverkan. Med en växande efterfrågan på preloved-produkter, där kunder vill kunna köpa begagnade barnkläder av hög kvalitet på ett enkelt och tryggt sätt, har Geggamoja implementerat en cirkulär affärsmodell som gör det möjligt för kunden att både köpa och sälja våra kläder i ett hållbart kretslopp – en lösning som är bra för både plånboken och planeten. Lyssna till Geggamojas insikter om hur varumärken kan integrera preloved i sin affärsstrategi, vilka utmaningar och möjligheter som finns.

LinkedIn

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

Fullsatt

2 995 KR

Fullsatt

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

TICKETS D-CONGRESS

4.950 SEK

Sold out

8.900 SEK

Sold out

1.000 SEK

Sold out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 5
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Opening mingle
  • MARCH 6
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Lunch
  • Lounge mingle