Per Dahler

Clas Ohlson

Customer Care Manager

Presented by: TestFreaks

Hur Clas Ohlson skapade tillväxt genom att sätta kundens röst i centrum

Stage: J1
Unified Commerce Revolution
11:10 am-11:40 am - 6 March
Go to J1
Add to calendar2025-03-06 11:10:002025-03-06 11:40:00Europe/StockholmHur Clas Ohlson skapade tillväxt genom att sätta kundens röst i centrumClas Ohlson - Per DahlerUnified Commerce RevolutionSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Hur Clas Ohlson skapade tillväxt genom att sätta kundens röst i centrum

För några år sedan befann sig Clas Ohlson i en utmanande situation med kundrecensioner. Idag har de Nordens mest värdeskapande Ratings&Reviews-lösning, en strategisk motor för konvertering, kundlojalitet och tillväxt. I denna session berättar Clas Ohlson-veteranen Per Dahler och Kristofer Arwin, grundare av Pricerunner och TestFreaks, om deras resa från fragmenterad hantering av kundrecensioner till en datadriven och affärskritisk lösning. De delar framgångsreceptet bakom sex nyckelområden där Clas Ohlson skapat stora värden med kundrecensioner och hur du kan använda samma metodik. De beskriver en “Value Journey”, en process och samspel mellan den tekniska plattformen, expertkompetens, cross-functional teams och en strukturerad långsiktig arbetsmodell för att bygga stora värden med “the voice of the customer” som motor. Som en bonus i programmet kommer Clas Ohlson och TestFreaks att presentera deras nylanserade funktion “AI-summaries”, hur fungerar den, vilka effekter har man sett, legala aspekter, et cetera.

Per Dahler

Per Dahler är en veteran inom Clas Ohlson och har varit med och utvecklat bolaget i olika roller. Idag ansvarig för eftermarknad i rollen som Customer Care Manager. Han är också affärsägare för den tvärfunktionella funktionen R&R. För Clas Ohlson är produktomdömen en central interaktionspunkt med alla kunder. Kundernas uppfattning om produkterna driver såväl kortsiktiga som långsiktiga förbättringar och utvecklingar inom bolaget. Samtidigt använder Clas Ohlson kundernas röst i den externa kommunikationen och låter de föra företagets talan till andra och nya kunder. Per är även själv på det personliga planet en stor användare av och evangelist för produktrecensioner.

LinkedIn

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

Fullsatt

2 995 KR

Fullsatt

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

TICKETS D-CONGRESS

Few tickets left

4.950 SEK

Few tickets left

8.900 SEK

Few tickets left

1.000 SEK

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 5
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Opening mingle
  • MARCH 6
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Lunch
  • Lounge mingle