Leonard Müller

Åhléns

Head of Planning & Media

Presented by: Google

Framtidens retail: Smartare, mer lönsam och omnikanal

Stage: Congress Foyer
Innovation Playground
10:30 am-11:50 am - 6 March
Go to Congress Foyer
Add to calendar2025-03-06 10:30:002025-03-06 11:50:00Europe/StockholmFramtidens retail: Smartare, mer lönsam och omnikanalÅhléns - Leonard MüllerInnovation PlaygroundSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Framtidens retail: Smartare, mer lönsam och omnikanal

Dagens retailers står inför komplexa utmaningar – att balansera online- och offlineförsäljning, ett skiftat fokus mot lönsamhet, och säkerställa att de attraherar rätt typ av kunder, inte bara fler kunder.

I denna session får du insikter från Håkan Löfgren (Google) om hur retailers kan lyfta kundresan till nästa nivå genom kanaloberoende marknadsföring och sömlösa, värdeskapande kundupplevelser. Genom att koppla ihop digitala och fysiska kontaktytor visar han hur företag kan skapa en sammanhållen strategi som inte bara förbättrar kundupplevelsen, utan också driver effektivitet och lönsamhet.

Därefter kliver Leonard Müller (Åhléns) och Hanna Shirkavand (Precis Digital) in på scenen för att dela konkreta exempel på hur företag som Åhléns och andra ledande varumärken använder avancerade datastrategier och automatisering för att anpassa medieinvesteringar efter lönsamhet, kundlojalitet och långsiktig tillväxt.

Leonard Müller

Leonard Müller leder mediestrategin på Åhléns, där han har bidragit till att göra varuhusets marknadsföringsinvesteringar mer lönsamma och datadrivna. Under hans ledarskap har Åhléns ökat sitt bruttovinstresultat med 20 % genom att integrera affärskritisk data i varumärkets annonsstrategi. Med erfarenhet som sträcker sig från detaljhandel, vård, ledarskapsutveckling till kommunikation specialiserar sig Leonard på att driva effektivitet, digital transformation och strategisk tillväxt.

LinkedIn

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

Fullsatt

2 995 KR

Fullsatt

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

TICKETS D-CONGRESS

4.950 SEK

Sold out

8.900 SEK

Sold out

1.000 SEK

Sold out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 5
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Opening mingle
  • MARCH 6
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Lunch
  • Lounge mingle