Ida Hördegårdh

Lindex

Business Innovation Lead

Framtiden för Pre-loved: Insikter från Revive Retail, Bubbleroom, Lindex och Geggamoja

Stage: Congress Foyer
Innovation Playground
4:10 pm-4:30 pm - 6 March
Go to Congress Foyer
Add to calendar2025-03-06 16:10:002025-03-06 16:30:00Europe/StockholmFramtiden för Pre-loved: Insikter från Revive Retail, Bubbleroom, Lindex och GeggamojaLindex - Ida HördegårdhInnovation PlaygroundSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Framtiden för Pre-loved: Insikter från Revive Retail, Bubbleroom, Lindex och Geggamoja

Second-hand, re-commerce och “pre-loved” har blivit nyckeltrender inom detaljhandeln, men vad krävs för att skapa en fungerande cirkulär affärsmodell? I denna session delar Revive Retail, tillsammans med representanter från Bubbleroom, Lindex och Geggamoja, perspektiv på de möjligheter och utmaningar som pre-loved medför. De utforskar ändrade kundbeteenden och affärsmöjligheter samt diskuterar vägar framåt för företag som vill etablera sig inom den växande cirkulära ekonomin. Genom konkreta insikter och erfarenheter från den svenska marknaden får du inspiration och praktiska råd för att utveckla din affärsstrategi för pre-loved.

Huvudpunkter:

  • De vanligaste utmaningarna och insikterna kring pre-loved
  • Möjliga strategier för att bygga en cirkulär affärsmodell
  • Hur svenska varumärken utforskar och anpassar sig till pre-loved-segmentet
  • Teknologiska lösningar och innovationer som kan stötta re-commerce.
  • Framtidens möjligheter och hur företag kan positionera sig för att ta del av utvecklingen.

Målgrupp: Detaljhandlare, e-handelsföretag, affärsutvecklingschefer, hållbarhetschefer, investerare och entreprenörer som vill utforska hur de kan integrera cirkulära modeller i sin affärsstrategi.

Format: Paneldiskussion

Ida Hördegårdh

Ida är Innovationsledare på Lindex med mer än 20 års erfarenhet inom strategi, affärsutveckling och innovation i detaljhandeln. I sitt uppdrag arbetar hon med att identifiera och utforska nya affärsmöjligheter, med ett särskilt fokus på hållbara affärsmodeller och cirkulära lösningar. Hon brinner för att hitta innovativa lösningar som bidrar till att förbättra kundupplevelsen, minska klimatavtrycket och stärka varumärket.

LinkedIn

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

Fullsatt

2 995 KR

Fullsatt

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

TICKETS D-CONGRESS

Few tickets left

4.950 SEK

Few tickets left

8.900 SEK

Few tickets left

1.000 SEK

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 5
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Opening mingle
  • MARCH 6
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Lunch
  • Lounge mingle