Cathrin Fogelberg

Revive Retail

Produktchef och medgrundare

Framtiden för Pre-loved: Insikter från Revive Retail, Bubbleroom, Lindex och Geggamoja

Stage: Congress Foyer
Innovation Playground
4:10 pm-4:30 pm - 6 March
Go to Congress Foyer
Add to calendar2025-03-06 16:10:002025-03-06 16:30:00Europe/StockholmFramtiden för Pre-loved: Insikter från Revive Retail, Bubbleroom, Lindex och GeggamojaRevive Retail - Cathrin FogelbergInnovation PlaygroundSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Framtiden för Pre-loved: Insikter från Revive Retail, Bubbleroom, Lindex och Geggamoja

Second-hand, re-commerce och “pre-loved” har blivit nyckeltrender inom detaljhandeln, men vad krävs för att skapa en fungerande cirkulär affärsmodell? I denna session delar Revive Retail, tillsammans med representanter från Bubbleroom, Lindex och Geggamoja, perspektiv på de möjligheter och utmaningar som pre-loved medför. De utforskar ändrade kundbeteenden och affärsmöjligheter samt diskuterar vägar framåt för företag som vill etablera sig inom den växande cirkulära ekonomin. Genom konkreta insikter och erfarenheter från den svenska marknaden får du inspiration och praktiska råd för att utveckla din affärsstrategi för pre-loved.

Huvudpunkter:

  • De vanligaste utmaningarna och insikterna kring pre-loved
  • Möjliga strategier för att bygga en cirkulär affärsmodell
  • Hur svenska varumärken utforskar och anpassar sig till pre-loved-segmentet
  • Teknologiska lösningar och innovationer som kan stötta re-commerce.
  • Framtidens möjligheter och hur företag kan positionera sig för att ta del av utvecklingen.

Målgrupp: Detaljhandlare, e-handelsföretag, affärsutvecklingschefer, hållbarhetschefer, investerare och entreprenörer som vill utforska hur de kan integrera cirkulära modeller i sin affärsstrategi.

Format: Paneldiskussion

Cathrin Fogelberg

Cathrin Fogelberg är produktchef och medgrundare av Revive Retail. Ingenjör från KTH med 20 års erfarenhet av teknisk utveckling och B2B-lösningar. Hon brinner för smarta, sömlösa kundresor och drivs av att utveckla digitala lösningar som främjar cirkulär ekonomi och gör second hand till förstahandsval.

LinkedIn

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

Fullsatt

2 995 KR

Fullsatt

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

TICKETS D-CONGRESS

4.950 SEK

Sold out

8.900 SEK

Sold out

1.000 SEK

Sold out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 5
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Opening mingle
  • MARCH 6
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Lunch
  • Lounge mingle