
Head of Agency Nordics, Google Advertising
Presented by: Google
AI för Marknadsförare och Retailers: Från hype till hur
Presentationen ”AI för Marknadsförare och Retailers: Från hype till hur” djupdyker inom möjligheter med AI inom marknadsföring för retailers. Vad händer inom AI utvecklingen på Google. Hur kan det hjälpa företag att effektivisera och att växa sin verksamhet. Presentationen berör också de snabba förändringarna som sker inom området. Konkreta tips och tankar för marknadsförare inom retailer kan utlovas.
Carl arbetar som Head of Agency & Partners för Google Ads Norden. Han har varit verksam inom reklam/media/marknadsföring länge och sitter bland annat i styrelsen för IAB, IRM och Outdoor Impact i Sverige. Han har varit aktiv inom de flesta delarna av annonsbranschen. Exempelvis som CMO för McDonald’s Sverige och norra Europa (kund/retailer), vd & grundare av OMD Sweden (mediebyrå), vd för NORD DDB (reklambyrå), och vd för Stiller Studios (video/filmproduktion). I sitt nuvarande jobb driver han frågor gällande att hjälpa företag att snabbare implementera AI-lösningar, för att möjliggöra mer tillväxt och en högre grad av effektivisering.
Innovation for Impact
Retail Awards
1 995 KR
2 995 KR
Alla priser ex moms
TICKETS D-CONGRESS
4.950 SEK
8.900 SEK
1.000 SEK
All prices are exclusive of VAT