Carl Wåreus

Google

Head of Agency Nordics, Google Advertising

Presented by: Google

AI för Marknadsförare och Retailers: Från hype till hur

Stage: Congress Foyer
Innovation Playground
3:20 pm-3:40 pm - 5 March
Go to Congress Foyer
Add to calendar2025-03-05 15:20:002025-03-05 15:40:00Europe/StockholmAI för Marknadsförare och Retailers: Från hype till hurGoogle - Carl WåreusInnovation PlaygroundSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

AI för Marknadsförare och Retailers: Från hype till hur

Presentationen ”AI för Marknadsförare och Retailers: Från hype till hur” djupdyker inom möjligheter med AI inom marknadsföring för retailers. Vad händer inom AI utvecklingen på Google. Hur kan det hjälpa företag att effektivisera och att växa sin verksamhet. Presentationen berör också de snabba förändringarna som sker inom området. Konkreta tips och tankar för marknadsförare inom retailer kan utlovas.

Carl Wåreus

Carl arbetar som Head of Agency & Partners för Google Ads Norden. Han har varit verksam inom reklam/media/marknadsföring länge och sitter bland annat i styrelsen för IAB, IRM och Outdoor Impact i Sverige. Han har varit aktiv inom de flesta delarna av annonsbranschen. Exempelvis som CMO för McDonald’s Sverige och norra Europa (kund/retailer), vd & grundare av OMD Sweden (mediebyrå), vd för NORD DDB (reklambyrå), och vd för Stiller Studios (video/filmproduktion). I sitt nuvarande jobb driver han frågor gällande att hjälpa företag att snabbare implementera AI-lösningar, för att möjliggöra mer tillväxt och en högre grad av effektivisering.

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

Fullsatt

2 995 KR

Fullsatt

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

TICKETS D-CONGRESS

4.950 SEK

Sold out

8.900 SEK

Sold out

1.000 SEK

Sold out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 5
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Opening mingle
  • MARCH 6
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Lunch
  • Lounge mingle