ICA Gruppen
vd
Kan handeln ta ledartröjan i den gröna omställningen?
Handeln står för 11 procent av Sveriges BNP och 14 procent av Sveriges skatteintäkter och är djupt förankrad i lokalsamhället. Handeln i Sverige kraftsamlar för att bidra ytterligare till global konkurrenskraft genom omställning för hållbar utveckling. Potentialen för att påverka och driva på för en grön omställning är enorm. I Handelslandet Sverige verkar aktörer varje dag för att ställa krav på och erbjuda kläder, livsmedel och leksaker från en mer hållbar produktion. Hur kan handeln i Sverige bli den drivande kraften i den gröna omställningen? Vilken potential finns det för samhället? Vilka förutsättningar och spelregler måste finnas på plats?
Nina Jönsson är en erfaren företagsledare med en gedigen bakgrund inom detaljhandel och konsumentvaror. Hon är civilekonom från Uppsala universitet och har en lång karriär inom Procter & Gamble, där hon bland annat var country manager för Sverige, Storbritannien och Ryssland. Nina blev vd och koncernchef för Plantasjen Group 2020 och ledde företaget genom en period av stark tillväxt. Hon var också vd för HL-Display 2016-2020, en ledande leverantör av hyllor och skyltning till detaljhandeln.
Innovation for Impact
Retail Awards
1 995 KR
2 995 KR
Alla priser ex moms
TICKETS D-CONGRESS
4.950 SEK
8.900 SEK
All prices are exclusive of VAT