
Presenteras av: Lidl
EMV i handeln – hiss eller diss?
Livsmedelskedjornas egna märkesvaror (EMV) väcker intresse och anledning till både debatt och utredningar. Vilka effekter har utvecklingen av EMV avseende priser, innovation och makt i livsmedelskedjan?
Välkommen till ett seminarium då vi nyanserar och fördjupar samtalet kring egna märkesvarors (EMV) betydelse och effekter för handeln, producenter och konsumenter. Konkurrensverkets genomlysning av EMV i livsmedelsbranschen släpps samma dag som seminariet, den 25 juni. Keynote: Jens Hultman, professor i företagsekonomi vid Högskolan Kristianstad, är medförfattare till Konkurrensverkets rapport om EMV i livsmedelskedjan. Han kommer att berätta om EMV:s utveckling i Sverige fram till idag. Jens har många års erfarenhet av forskning inom handeln. Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör Lidl Sverige, berättar om satsningen på Matriket som EMV med enbart Från Sverige-märkta livsmedel. Panelsamtal fortsätter med: Cecilia Kocken, vd Arla Sverige Gunnela Ståhle, ordförande i Vi Konsumenter Moderator: Cecilia Anneling, kommunikationschef Svensk Dagligvaruhandel. Vi bjuder på något lätt att äta och dricka. Välkommen till Handelns Hus!
Medverkande:
Länk till programpunkten i det officiella Almedalsprogrammet
Innovation for Impact
Retail Awards
1 995 KR
2 995 KR
Alla priser ex moms
TICKETS D-CONGRESS
4.950 SEK
8.900 SEK
1.000 SEK
All prices are exclusive of VAT