
Presenteras av: HUI Research
I samarbete med: Key City Group
Framtidens levande stadskärnor
Sveriges stadskärnor påverkas av både globala och lokala förändringar. Hur ska våra stadskärnor utvecklas för att möta framtida behov och hur kan samverkansmodellen vara ett verktyg i denna utveckling?
Under detta seminarium får vi del av en rykande färsk omvärldsanalys för Sveriges 15 största städers stadskärnor som är framtagen av HUI på uppdrag av Key City Group (KCG), som är ett nationellt nätverk för stadskärneorganisationer i Sveriges 15 största städer i nära samverkan med Svenska Stadskärnor. De är medlemsorganisationer som samlar kommun, fastighetsägare och näringsliv i samverkan, tex. genom områdessamverkan, platssamverkan och BID-projekt. Medlemmar i KCG är cityorganisationerna från Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Norrköping, Västerås, Örebro, Helsingborg, Södertälje, Gävle, Borås, Lund samt Svenska Stadskärnor.
Presenteras av: HUI Research
I samarbete med: Nordic Commercial Spaces and Communities, NCSC
Folket väljer den fysiska butiken!
Den fysiska handeln står fortfarande för 86 procent av allt vi handlar. Vad ligger bakom det och hur får vi till en fortsatt attraktiv fysisk handel? Michael Cronholm från HUI visar statistik på hur vi handlar idag och i en panel ledd av Kajsa Hernell, vd på Nordic Commercial Spaces and Communities, NCSC, ger detaljister och fastighetsägare bra exempel hur vi bäst skapar attraktiv fysisk handel.
Presenteras av: HUI Research
I samarbete med: Samhall
Framtidens kompetensförsörjning i handeln
Handeln har utmaningar med kompetensförsörjning och personalomsättning. Samtidigt står många personer med funktionsnedsättningar utanför arbetsmarknaden. Hur kan handeln bättre tillvarata denna resurs?
Presenteras av: HUI Research
I samarbete med: Prisma Properties
Lågprisaktörer och dess betydelse för samhället
Kan lågprishandeln öka konkurrensen för dagligvaror i svenska kommuner? Trots en efterfrågan av lågprisvaror finns hinder för etablering, särskilt inom dagligvaruhandeln – hur kommer vi till rätta med dem?
Innovation for Impact
Retail Awards
1 995 KR
2 995 KR
Alla priser ex moms
Nordic Retail Summit
Medlem
0 KR
Medlem i Svensk Handel
Trygg E-handel
1 995 KR
Certifierad Trygg E-handlare
Partner
1 995 KR
Partner till Svensk Handel
Ordinarie pris
2 995 KR
Övriga
Alla priser ex moms
TICKETS D-CONGRESS
4.950 SEK
8.900 SEK
1.000 SEK
All prices are exclusive of VAT