2025-06-09

Klänningen mest populär hos Cellbes

Dela artikel

Hur har ni valt ut de plagg ni skickar till Almedalsgarderoben i år?

Vi har valt ut ett inspirerande sortiment med stort fokus på klänning som fortsatt ligger i modebilden. Det är plagg gjorda i olika material med fokus på bomull, viskos och lin.

Färgbilden är Neutraler med Rost som en accentfärg. Plaggen går att använda vid olika tillfällen och snygga med både sneakers och högklackat. Vi har även skickat med en kofta i merinoull för kallare sommarkvällar.

Varför vill ni vara med i Almedalsgarderoben?

Vi vill att fler ska upptäcka Cellbes inspirerande och hållbara sortiment som är skapat för att passa alla kroppar och storlekar. Genom Almedalsgarderoben får man möjlighet att prova ett plagg under lite längre tid för att sedan, om man gillar det, kunna köpa det i vår web-shop. Förhoppningsvis blir det “en favorit i garderoben”.

”Vi vill att fler ska upptäcka Cellbes inspirerande och hållbara sortiment som är skapat för att passa alla kroppar och storlekar.”
Charlotte Nordén vd, Cellbes

Har er syn på hållbarhet inom mode förändrats de senaste åren?

Det blir alltmer tydligt att den gröna lagstiftningen som EU kommer att rulla ut under de närmaste åren kommer att förändra textil- och modebranschen. Till det bättre tror vi! Det ska bli spännande att se hur spelplanen ser ut när alla har samma krav att förhålla sig till.

“Hållbart” mode kan även vara mode som “håller”. Det är ansvarsfullt designat och producerat men har även ett långt liv och god kvalité. På Cellbes har vi alltid pratat om “favoriten i garderoben”, det där plagget man använder ofta och behåller länge. Det tror vi är framtidens hållbara mode.

Hur arbetar ni med hållbarhet i er verksamhet?

På Cellbes vill vi att alla ska tänka och jobba hållbart. Det är inte en enskild avdelnings ansvar. Vi försöker alla göra långsiktiga och hållbara val oavsett roll i bolaget.

Vi är medlemmar i STICA och samarbetar där tillsammans med andra företag för att hjälpa våra leverantörer att utvecklas hållbart. Vi mäter våra utsläpp i scope 1-3 enligt GHG protokollet och nådde i 2024 års mätningar under den nivå som 1,5-gradsmålet i Parisavtalet kräver.

Vi är också medlemmar i Amfori och placerar endast order på fabriker som är auditerade och godkända. Vi har signerat The Transparency Pledge och publicerar därmed öppet våra leverantörslistor.

På Cellbes strävar vi efter att kvalitén på våra plagg ska vara god nog att de kan användas ofta och länge. Så när du hittat din “favorit i garderoben” ska den orka hänga med dig under lång tid. Vi har under många år arbetat målinriktat med att öka andelen produkter som är certifierade (tex GOTS) eller är gjorda av ett hållbart material. Detta för att sänka vårt klimatavtryck och framtidssäkra våra produkter.

”Hållbarhet är inte en enskild avdelnings ansvar. Vi försöker alla göra långsiktiga och hållbara val oavsett roll i bolaget.”

Charlotte Nordén vd, Cellbes

Vilka är de starkaste modetrenderna för den här säsongen för er?

Klänning ligger fortsatt i modebilden och vi har klänningar i många storlekar, prisnivåer och för alla tillfällen.
Vi ser även att ankel/culotte modeller på byxor är väldigt populärt och som dessutom ligger i modebilden.

Vilka av era plagg tror ni blir mest populära i Almedalsgarderoben i år?

Klänningarna tror jag blir mest populära. Klassiskt och skönt.

Visste du det här om Cellbes?

Cellbes är en av norra Europas ledande e-handelskoncerner. Koncernen, som har svenskt ägande och huvudkontor i Borås, omsätter cirka 800 miljoner kronor och har verksamheter i totalt 18 europeiska länder. I Sverige finns ca 75 anställda och försäljningen domineras av mode via e-handel. Cellbes erbjuder mode för kvinnor och män samt ett mindre hemsortiment.

Cellbes är inkluderande i alla led och erbjuder därför storlek 34–64 på alla egendesignade plagg inom dam, samt ett mycket brett storleksspann inom underkläder och herrkläder.

Den egna kollektionen är designad och skapad med utgångspunkt från att plaggen ska vara bekväma, långsiktigt hållbara med en fantastisk passform. Den egendesignade kollektionen står för ca 90 procent av total omsättning.

 

 

slider image

Almedalsgarderoben

Almedalsgarderoben håller öppet för utlåning tisdag till torsdag under Almedalsveckan, och fredag är en återlämningsdag. I garderoben kan man förutom att låna kläder från ett tiotal olika leverantörer också bli sminkad och stylad av Lykos skönhetsexperter som finns på plats i garderoben hela veckan. Varmt välkommen att hitta dina nya favoriter i hållbara Almedalsgarderoben.

Välkommen in i garderoben

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

2 995 KR

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

Nordic Retail Summit

Medlem

0 KR

Medlem i Svensk Handel

Trygg E-handel

1 995 KR

Certifierad Trygg E-handlare

Partner

1 995 KR

Partner till Svensk Handel

Ordinarie pris

2 995 KR

Övriga

Alla priser ex moms

  • NORDIC RETAIL SUMMIT
  • Talarprogram
  • Förmiddagsfika
  • Lunch
  • Eftermiddagsfika
  • After work

TICKETS D-CONGRESS

4.950 SEK

Sold out

8.900 SEK

Sold out

1.000 SEK

Sold out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 5
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Opening mingle
  • MARCH 6
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Lunch
  • Lounge mingle