2025-06-10

Kappahls design ska hålla över lång tid såväl stil- som kvalitetsmässigt

Dela artikel

”Vi är mer övertygande än någonsin om att det går att ställa om och har verkligen börjat se resultat av vårt långsiktiga arbete”
Johanna Flemström, Kommunikationschef Kappahl


Varför vill ni vara med i Almedalsgarderoben?

– Vi har varit med sedan start och tycker det är ett fenomenalt och lustfyllt modeinitiativ som visar på smart delning av plagg och ett sätt att visa upp svenska modeföretag. Att våra plagg efteråt skänks till välgörande ändamål ligger oss också varmt om hjärtat.

Kan du berätta lite om på vilka olika sätt ni arbetar med hållbarhet i er verksamhet?

– Vi har ambitiösa hållbarhetsmål och arbetar proaktivt genom hela värdekedjan för att åstadkomma förändring och bli mer cirkulära. Vi är inte där än, men har tagit flera stora kliv på vägen. Till exempel är 95 procent av våra plagg tillverkade av certifierade material, vi har full spårbarhet på all denim och vår secondhand växer.

Har er syn på hållbarhet inom mode förändrats de senaste åren?

– Vi är mer övertygande än någonsin om att det går att ställa om och har verkligen börjat se resultat av vårt långsiktiga arbete. Förra året hade vi tillväxt samtidigt som vi sänkte vårt klimatavtryck. Vi arbetar mycket med att få med kunder såväl som leverantörer med oss på resan, vårt spårbarhetsarbete är ett bra exempel.

Hur har ni valt plaggen i år?

– Vi vill ha med plagg som visar vårt breda utbud till dam och herr, och inkludera alla storlekar. Plagg som går att kombinera med det man redan har i garderoben/redan packat med sig till Almedalen, och som visar på vår design som är gjord för att hålla över lång tid såväl stil- som kvalitetsmässigt. Även för kommande somrar!

Vilka är de starkaste modetrenderna för den här säsongen för er?

– En härlig mix av mjuka neutrala färger, säsongens trendfärger rosa och rött och med fina detaljer och material– allt med målet att skapa mode som verkligen funkar i vardagen.
En modern, urban stil som är enkel och alltid känns rätt i tiden.

Vilka av era plagg tror ni blir mest populära i Almedalsgarderoben i år?

– Vi tror att linneplaggen och de luftiga och väldressade sommarplaggen blir poppis även i år.

Visste du det här om Kappahl?

Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 340 Kappahl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt online på över 25 marknader i Europa och Asien. Vårt högre syfte är att skapa en ansvarsfull modevärld.

slider image

Almedalsgarderoben

Almedalsgarderoben håller öppet för utlåning tisdag till torsdag under Almedalsveckan, och fredag är en återlämningsdag. I garderoben kan man förutom att låna kläder från ett tiotal olika leverantörer också bli sminkad och stylad av Lykos skönhetsexperter som finns på plats i garderoben hela veckan. Varmt välkommen att hitta dina nya favoriter i hållbara Almedalsgarderoben.

Välkommen in i garderoben

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

Retail Awards

1 995 KR

2 995 KR

Alla priser ex moms

  • RETAIL AWARDS
  • Mingel
  • 3-rätters middag med dryck
  • Underhållning av välkänd artist
  • Efterfest

Nordic Retail Summit

Medlem

0 KR

Medlem i Svensk Handel

Trygg E-handel

1 995 KR

Certifierad Trygg E-handlare

Partner

1 995 KR

Partner till Svensk Handel

Ordinarie pris

2 995 KR

Övriga

Alla priser ex moms

  • NORDIC RETAIL SUMMIT
  • Talarprogram
  • Förmiddagsfika
  • Lunch
  • Eftermiddagsfika
  • After work

TICKETS D-CONGRESS

4.950 SEK

Sold out

8.900 SEK

Sold out

1.000 SEK

Sold out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 5
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Opening mingle
  • MARCH 6
  • Access to all tracks
  • Access to the exhibition
  • Access to meeting platform
  • Fika
  • Lunch
  • Lounge mingle