
Aktuellt





Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.

Center for Retailing, Handelshögskolan i Stockholm
Professor i företagsekonomi, särskilt retailing
Regerative consumption and retail by 2035
Regerative consumption and retail by 2035
Sara Rosengren
Sara är professor i företagsekonomi, särskilt retail, vid Handelshögskolan i Stockholm där hon också är chef för Center for Retailing. Hennes forskning handlar om konsumentbeteende, marknadskommunikation och detaljhandel; tre områden som genomgår stora förändringar på grund av digitalisering och hållbarhet. Saras forskning har rönt internationell uppmärksamhet och hon är författare till en av Europas bäst säljande läroböcker i marknadsföring. Hon älskar att se teorier omsatta i praktiska lösningar och är en driven föreläsare och uppskattad analytiker i branschpress.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.