Aktuellt
Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.
PostNord
hållbarhetschef
Framtidsspaning: 2030 – året då e-handeln blir större än butikshandeln?
Framtidsprognosen för e-handeln är positiv, trots de senaste åren av vikande tillväxt. Vi ser stora lagerinvesteringar och ökad automatisering som gör handeln mer effektiv. Det i kombination med digitaliseringens rusande framfart gör att e-handelsbranschen är på väg in i en helt ny skepnad. Nu rustar PostNord för en kraftig tillväxt med ökade paketvolymer. Samtidigt blir hela branschen mer reglerad när nytt EU-direktiv träder i kraft och den gröna omställningen är ett faktum. Vad kommer att krävas de kommande åren för att möta tillväxten och behovet hos e-handlare, konsumenter – och städer?
Naznoush Habashian är PostNord Sveriges hållbarhetschef, hon har utsetts två år i rad som en av Sveriges mäktiga inom hållbarhet och är en av Sveriges agendasättare inom mobilitet. Hon har bland annat arbetat på Försvarsmaktens högkvarter där hon varit ansvarig för forskning och utveckling inom miljö- och energifrågor, miljöchef och slutligen hållbarhetschef. Naznoush har varit ansvarig och Sveriges sakkunniga för en rad olika internationella hållbarhetsfrågor och är en flitig debattör, föreläsare och panelist inom hållbarhet och ledarskapsfrågor. Naznoush har även bland annat deltagit i Kulturbygget som är Riksbyggens nya program om företagskultur, Karriärpodden, podden Nexer Women for tech, En Hållbar Podd och Mats & Axels Vlogg.
PostNord
Hållbarhetschef PostNord Sverige
Framtidens hållbara e-handelsleveranser - Vad har hänt när detgäller e-handelsleveranser egentligen? Och hur tror vi landskapet ser ut 10 år framåt? En tillbakablick på senaste 10 åren
Under ledning av Arne B Andersson från Svensk Handel och Josephine Darlington från ASTER presenteras flera samtal på temat hållbara e-handelsleveranser. Vilken betydelse har e-handeln för den gröna omställningen? Hur kan vi hjälpa konsumenter att välja den mest hållbara kanalen? Vilken betydelse har hållbarhetsmärkningar för att nå en mer hållbar e-handel? Och hur uppnår vi en logistik som är både ekonomisk, ekologisk och social hållbar i omställningen till cirkulära affärsmodeller?
Naznoush Habashian är PostNord Sveriges hållbarhetschef och har utsetts två år i rad som en av Sveriges mäktiga inom hållbarhet. Hon har bland annat arbetat på Försvarsmaktens högkvarter där hon varit ansvarig för forskning och utveckling inom miljö- och energifrågor, miljöchef och slutligen hållbarhetschef. Naznoush har varit ansvarig och Sveriges sakkunniga för en rad olika internationella hållbarhetsfrågor och är en flitig debattör, föreläsare och panelist inom hållbarhet och ledarskapsfrågor. Naznoush har även bland annat deltagit i Kulturbygget som är Riksbyggens nya program om företagskultur, Karriärpodden, podden Nexer Women for tech , En Hållbar Podd och Mats & Axels Vlogg.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.
Innovation for Impact
TICKETS D-CONGRESS
March 6 and 7
4.950 SEK
March 7
3.950 SEK
March 6 and 7
8.450 SEK
March 7
7.450 SEK
All prices are exclusive of VAT