Magnus Nikkarinen

Svensk Handel

hållbarhetsansvarig

Uppskalning av second hand-mode. Nycklar till premiumstandard och innovativa kundupplevelser

Scen: J2
Sustainability
10:30-10:50 - 7 mars
Gå till J2
Lägg till i kalender2024-03-07 10:30:002024-03-07 10:50:00Europe/StockholmUppskalning av second hand-mode. Nycklar till premiumstandard och innovativa kundupplevelserSvensk Handel - Magnus NikkarinenSustainabilitySvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Uppskalning av second hand-mode. Nycklar till premiumstandard och innovativa kundupplevelser

Kan vi etablera en premiumstandard inom second hand-mode och vilka avgörande faktorer som rör upplevelse, enkelhet och effektivitet krävs för att fängsla dagens konsumenter? Steget mot framgång innebär bland annat att identifiera och presentera produkter på ett attraktivt sätt, tillämpa dynamisk prissättning och genomföra effektiv hantering – allt för att skapa en lönsam och hållbar lösning för både säljare och köpare. Men vilka teknologiska och innovativa lösningar krävs för att navigera komplexiteten och uppnå dessa mål?

Magnus Nikkarinen

Magnus är hållbarhetsansvarig och näringspolitisk expert på Svensk Handel, där han driver flera av organisationens hållbarhetsrelaterade frågor sedan 2018. Han har en lång erfarenhet av policyarbete inom offentlig sektor, men bland annat tio år inom Regeringskansliet, där han bland annat var utstationerad som skog- och lantbruksråd vid ambassaden i Peking.

LinkedIn

Magnus Nikkarinen

Svensk Handel

hållbarhetsansvarig

Flytväst eller surfingbräda? – Använd EU:s lagkrav för att göra en digital hållbar transformation!

Scen: J2
Sustainability
11:00-11:20 - 7 mars
Gå till J2
Lägg till i kalender2024-03-07 11:00:002024-03-07 11:20:00Europe/StockholmFlytväst eller surfingbräda? – Använd EU:s lagkrav för att göra en digital hållbar transformation!Svensk Handel - Magnus NikkarinenSustainabilitySvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Flytväst eller surfingbräda? – Använd EU:s lagkrav för att göra en digital hållbar transformation!

Kan företag använda kommande krav på hållbarhetsrapportering för att accelerera effektivisering av sin värdekedja och därmed skapa affärsnytta?

Kraven på produktsäkerhet och hållbarhet ökar i och med en våg av regelutveckling inom Sverige och EU. En viktig del av kraven handlar om transparens och att dela information på bolags- och produktnivå. Samtidigt råder skarp konkurrens mellan värdekedjor när det gäller effektivitet, säkerhet och precision. Företagen står inför ett vägval om de vill hantera de regeldrivna informationskraven med separata rapporteringssystem eller att framtidssäkra informationsförsörjningen genom att digitalisera sina värdekedjor och därmed öka konkurrenskraften, och öka rapporteringsförmågan på köpet. Svensk Handel och GS1 hjälper dig att se möjligheterna.

Magnus Nikkarinen

Magnus är hållbarhetsansvarig och näringspolitisk expert på Svensk Handel, där han driver flera av organisationens hållbarhetsrelaterade frågor sedan 2018. Han har en lång erfarenhet av policyarbete inom offentlig sektor, men bland annat tio år inom Regeringskansliet, där han bland annat var utstationerad som skog- och lantbruksråd vid ambassaden i Peking.

LinkedIn

Magnus Nikkarinen

Svensk Handel

hållbarhetsansvarig

Presenteras av: GS1

Ny spelplan för framtidens hållbara handel

Scen: J2
Sustainability
13:00-13:20 - 7 mars
Gå till J2
Lägg till i kalender2024-03-07 13:00:002024-03-07 13:20:00Europe/StockholmNy spelplan för framtidens hållbara handelSvensk Handel - Magnus NikkarinenSustainabilitySvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Ny spelplan för framtidens hållbara handel

En helt ny spelplan för e-handelns växer fram i och med ny lagstiftning från EU. Har du koll på Rapporteringsdirektivet, dubbel väsentlighetsanalys, PPWR eller hur du får ner klimatpåverkan på företagets produkter? Rebecka Berntsson på Amazon och Magnus Nikkarinen på Svensk Handel guidar oss genom branschens alla nya måsten.

Magnus Nikkarinen

Magnus är hållbarhetsansvarig och näringspolitisk expert på Svensk Handel, där han driver flera av organisationens hållbarhetsrelaterade frågor sedan 2018. Han har en lång erfarenhet av policyarbete inom offentlig sektor, med bland annat 10 år inom Regeringskansliet, där han bland annat var utstationerad som skog- och lantbruksråd vid ambassaden i Peking.

LinkedIn

Magnus Nikkarinen

Svensk Handel

hållbarhetsansvarig

Presenteras av: GS1 Sweden

Framstående företag delar sina standardbaserade framgångshistorier

Scen: J2
Sustainability
13:30-14:20 - 7 mars
Gå till J2
Lägg till i kalender2024-03-07 13:30:002024-03-07 14:20:00Europe/StockholmFramstående företag delar sina standardbaserade framgångshistorierSvensk Handel - Magnus NikkarinenSustainabilitySvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Framstående företag delar sina standardbaserade framgångshistorier

Vi får lyssna till tre företag inom handeln som har valt att nyttja kraften i standarder för att möjliggöra cirkularitet och skapa effektivitet. Kappahl och Trustrace kommer tillsammans berätta om projektet ”Digital Product Passport in Textile” och fördelen med standardbaserad spårbarhet. Stadium berättar hur de har valt att använda standardbaserade tekniklösningar för att bland annat skapa effektivitet i sina butiker. Du kommer även att få lyssna till Apotea som delar med sig av sina insikter i hur de bland annat får till enklare och effektivare godsmottagningning, ökad datakvalitet samt minskad tid för felhantering med hjälp av standarder.

Magnus Nikkarinen

Magnus är hållbarhetsansvarig och näringspolitisk expert på Svensk Handel, där han driver flera av organisationens hållbarhetsrelaterade frågor sedan 2018. Han har en lång erfarenhet av policyarbete inom offentlig sektor, med bland annat 10 år inom Regeringskansliet, där han bland annat var utstationerad som skog- och lantbruksråd vid ambassaden i Peking.

LinkedIn

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work