Aktuellt
Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.
Polarn O. Pyret
CEO
Presenteras av: Svensk Handel
Sverige behöver ett grönt Narrativ
Sverige behöver ett ledarskap med en tydligare berättelse om hur den gröna omställningen skapar möjligheter för Sverige. Med en ny stark berättelse kan riktningen för Sverige bli tydligare och tempot i omställningen höjas. I denna berättelse spelar handeln i dess olika former en helt avgörande roll.
Johan är vd för barnklädesvarumärket Polarn O. Pyret som gör kläder som tål att älskas, tvättas och slitas av generationer. Företaget arbetar med en cirkulär affärsmodell under mottot, ”Tre barn i varje plagg”, med fokus på hållbar design. PO.P:s klassiska rand föddes ur viljan att göra lekvänliga kläder av hög kvalitet, som alla barn kan bära och som passar till det mesta. Det här var år 1976 – men visionen är lika aktuell idag som då. PO.P säljer för ca 800 MSEK/år genom företrädesvis egna kanaler och har drygt hälften av sin försäljning via e-handel. Företagets produkter säljs i stora delar av världen, men med tyngdpunkten i Norden och UK.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.
Innovation for Impact
TICKETS D-CONGRESS
March 6 and 7
4.950 SEK
March 7
3.950 SEK
March 6 and 7
8.450 SEK
March 7
7.450 SEK
All prices are exclusive of VAT