Jakob Dahlner

Elon

Chief E-Commerce Officer

Presenteras av: Vaimo

Hur Elon motverkar butiksdöden med en intern marknadsplats och egna hemleveranser

Scen: J1
Wholesale Arena & Supply chain
12:00-12:20 - 7 mars
Gå till J1
Lägg till i kalender2024-03-07 12:00:002024-03-07 12:20:00Europe/StockholmHur Elon motverkar butiksdöden med en intern marknadsplats och egna hemleveranserElon - Jakob DahlnerWholesale Arena & Supply chainSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Hur Elon motverkar butiksdöden med en intern marknadsplats och egna hemleveranser

Elon och Vaimo delar med sig av Elons resa med att implementera en marknadsplats för sina butiker. Samarbetet inom modellen av fristående handlare presenterar en unik lösning som har väckt stort intresse. Här är fokus att förena ”Last Mile Delivery” och ”Marketplace” till en enhetlig modell där varje butik fungerar som ett satellitlager. Denna innovativa idé möjliggör hemleveranser från 400 lokala butiker genom en gemensam plattform. Huvudbudskapet handlar om att stödja lokala butiker genom att använda lokalt saldo och egna leveransbilar för att skapa en effektiv logistik. Den integrerade strategin med ”Last Mile” och ”Marketplace” visar på en innovativ lösning för sista milens leveranser och positionerar Elon och butikerna som föregångare i utvecklingen av en ny modell för sina fristående handlare.

Jakob Dahlner

Jakob är en veteran inom digital marknadsföring och e-handel med över ett decenniums erfarenhet. Hans resa började på PriceRunner, där han under åtta år tog sig an utmanande roller, bland annat som försäljningschef och utvecklingschef. Jakobs övergång till Elon markerade en ny era för företaget, där han revolutionerade den digitala affärsmodellen. Som en nyckelperson i ledningsgruppen de senaste två åren, leder Jakob nu strategi och digital produktutveckling, både online och i butik. Hans passion för teknik och innovation driver honom att kontinuerligt utforska nya tjänster för att stärka både onlineaffären och den lokala butiken.

LinkedIn

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work