Aktuellt
Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.
Hickap
CEO
Är Hickap nästa CAIA? Influencer-syskonen Wilma och Emil Holmqvist resa mot framgång
Hickap: Upptäck framgångssagan bakom influencersyskonen Wilma och Emil Holmqvist’s bolag Hickap. I en exklusiv liveinspelning av Björn Påhlman Spengers Framtidens E-handel utforskas nycklarna till deras sensationella tillväxt och hållbara lönsamhet. Få insikter om de strategiska besluten som drivit deras framgång och hör om deras visioner och planer för att fortsätta växa i e-handelns föränderliga landskap.
Syskonen Wilma och Emil Holmqvist från Trollhättan började sina karriärer på sitt gemensamma Youtube-konto. Wilma är utbildad make up-artist, Emil ekonom och de var sugna på att starta ett företag tillsammans. 2016 såg de ett hål i marknaden vad gäller sminkborstar och bestämde sig för att satsa. Bolaget har sedan dess utvecklats till ett helhetskoncept inom skönhet med hudvård, makeup, accessoarer och parfym. 2022 omsatte Hickap 31 miljoner kronor och 2023 kommer de landa på över 50 miljoner kronor. Hickap har bland de högsta rörelsemarginalerna bland influencer brands i Sverige och satsar förutom Danmark och Norge på att expandera till övriga Europa inom kort.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.
Innovation for Impact
TICKETS D-CONGRESS
March 6 and 7
4.950 SEK
March 7
3.950 SEK
March 6 and 7
8.450 SEK
March 7
7.450 SEK
All prices are exclusive of VAT