Angelica Molin

Houdini Sportswear

Global Head of DTC

Möt Årets Impact-innovatörer: Beleco, Houdini Sportswear och Plick

Scen: E-hallen
D-Talks
13:00-13:20 - 7 mars
Gå till E-hallen
Lägg till i kalender2024-03-07 13:00:002024-03-07 13:20:00Europe/StockholmMöt Årets Impact-innovatörer: Beleco, Houdini Sportswear och PlickHoudini Sportswear - Angelica MolinD-TalksSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Möt Årets Impact-innovatörer: Beleco, Houdini Sportswear och Plick

I en värld där hållbarhet blir allt viktigare integrerar nu fler företag dessa principer i sin kärnverksamhet. Men det är de företag som går från ord till handling som verkligen gör skillnad. På årets D-Congress lyfts Beleco, Houdini Sportswear och Plick fram som nominerade till D-Awards specialpris ”Årets Impact-innovatör”. Dessa företag har inte bara omfamnat hållbarhet som en del av sin affärsmodell, utan de har också revolutionerat sina respektive branscher genom innovativa lösningar som främjar en hållbar framtid.

I denna inspirerande session träffar du representanter från de nominerade företagen. Under ledning av Camilla Bergman, VD för Impact Loop, diskuteras deras banbrytande arbete och de utmaningar och möjligheter som ligger framför dem. Från Belecos evolution inom möbelindustrin till cirkulär ekonomi, till Houdini Sportswears outtröttliga engagemang för att bli en regenerativ kraft för planeten och Plicks insats för second hand-handel bland unga vuxna, erbjuder sessionen en unik inblick i framtidens hållbara affärer.

Angelica Molin

Angelica has held a variety of roles across eCommerce & Outdoor retail and is currently managing global eCommerce and retail at Houdini Sportswear, a progressive and rapidly growing Swedish outdoor brand and a trailblazer in corporate responsibility. Together with likeminded colleagues she is working to create attractive and regenerative lifestyle solutions for Houdinis customers.

Angelica has long international experience in the digital space working with strong user centric outdoor brands and have previously worked at Fjällräven, Tretorn and Hoka One One.

LinkedIn

Angelica Molin

Houdini Sportswear

Global Head of DTC

Strategier för cirkulära affärsmodeller på nätet

Scen: E-hallen
D-Talks
14:30-15:20 - 7 mars
Gå till E-hallen
Lägg till i kalender2024-03-07 14:30:002024-03-07 15:20:00Europe/StockholmStrategier för cirkulära affärsmodeller på nätetHoudini Sportswear - Angelica MolinD-TalksSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Strategier för cirkulära affärsmodeller på nätet

Dyk in i världen av hållbara cirkulära affärsmodeller med fokus på second hand online. I en liveinspelning av En Hållbar Podd belyses hur tre svenska varumärken använder sina webbutiker för att främja en cirkulär ekonomi online – från att förlänga livslängden på produkter till att engagera konsumenter i hållbara konsumtionsmönster. Ett måste för all intresserade av hållbar e-handel.

Angelica Molin

Angelica has held a variety of roles across eCommerce & Outdoor retail and is currently managing global eCommerce and retail at Houdini Sportswear, a progressive and rapidly growing Swedish outdoor brand and a trailblazer in corporate responsibility. Together with likeminded colleagues she is working to create attractive and regenerative lifestyle solutions for Houdinis customers. Angelica has long international experience in the digital space working with strong user centric outdoor brands and have previously worked at Fjällräven, Tretorn and Hoka One One.

LinkedIn

D-Congress 2024

MARCH 6-7

Innovation for Impact

TICKET RELEASE DECEMBER 4

TICKETS D-CONGRESS

March 6 and 7

4.950 SEK

Sold-out

March 7

3.950 SEK

Sold-out

March 6 and 7

8.450 SEK

Sold-out

March 7

7.450 SEK

Sold-out

All prices are exclusive of VAT

  • MARCH 6
  • Access to all seminars
  • Afternoon fika
  • Mingle and bar in SH-Lounge
  • MARCH 7
  • Access to all seminars
  • Access to the exhibition and business partners
  • Book meetings with other participants
  • Morning fika
  • Lunch
  • Afternoon fika
  • After work