Aktuellt
Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.
Houdini Sportswear
Global Head of DTC
Möt Årets Impact-innovatörer: Beleco, Houdini Sportswear och Plick
I en värld där hållbarhet blir allt viktigare integrerar nu fler företag dessa principer i sin kärnverksamhet. Men det är de företag som går från ord till handling som verkligen gör skillnad. På årets D-Congress lyfts Beleco, Houdini Sportswear och Plick fram som nominerade till D-Awards specialpris ”Årets Impact-innovatör”. Dessa företag har inte bara omfamnat hållbarhet som en del av sin affärsmodell, utan de har också revolutionerat sina respektive branscher genom innovativa lösningar som främjar en hållbar framtid.
I denna inspirerande session träffar du representanter från de nominerade företagen. Under ledning av Camilla Bergman, VD för Impact Loop, diskuteras deras banbrytande arbete och de utmaningar och möjligheter som ligger framför dem. Från Belecos evolution inom möbelindustrin till cirkulär ekonomi, till Houdini Sportswears outtröttliga engagemang för att bli en regenerativ kraft för planeten och Plicks insats för second hand-handel bland unga vuxna, erbjuder sessionen en unik inblick i framtidens hållbara affärer.
Angelica has held a variety of roles across eCommerce & Outdoor retail and is currently managing global eCommerce and retail at Houdini Sportswear, a progressive and rapidly growing Swedish outdoor brand and a trailblazer in corporate responsibility. Together with likeminded colleagues she is working to create attractive and regenerative lifestyle solutions for Houdinis customers.
Angelica has long international experience in the digital space working with strong user centric outdoor brands and have previously worked at Fjällräven, Tretorn and Hoka One One.
Houdini Sportswear
Global Head of DTC
Strategier för cirkulära affärsmodeller på nätet
Dyk in i världen av hållbara cirkulära affärsmodeller med fokus på second hand online. I en liveinspelning av En Hållbar Podd belyses hur tre svenska varumärken använder sina webbutiker för att främja en cirkulär ekonomi online – från att förlänga livslängden på produkter till att engagera konsumenter i hållbara konsumtionsmönster. Ett måste för all intresserade av hållbar e-handel.
Angelica has held a variety of roles across eCommerce & Outdoor retail and is currently managing global eCommerce and retail at Houdini Sportswear, a progressive and rapidly growing Swedish outdoor brand and a trailblazer in corporate responsibility. Together with likeminded colleagues she is working to create attractive and regenerative lifestyle solutions for Houdinis customers. Angelica has long international experience in the digital space working with strong user centric outdoor brands and have previously worked at Fjällräven, Tretorn and Hoka One One.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.
Innovation for Impact
TICKETS D-CONGRESS
March 6 and 7
4.950 SEK
March 7
3.950 SEK
March 6 and 7
8.450 SEK
March 7
7.450 SEK
All prices are exclusive of VAT