Tobias Ahlin Bjerrome

Designer I Programmerare I Innovatör

Profitable Creativity

Scen: Studion
Studion
08:20-08:30 - 9 mars
Gå till Studion
Lägg till i kalender2023-03-09 08:20:002023-03-09 08:30:00Europe/StockholmTobias Ahlin BjerromeProfitable CreativityStudionSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Tobias Ahlin Bjerrome

Tobias Ahlin Bjerrome är en designer, programmerare, och innovatör som har nått en internationell publik genom föreläsningar i 18 länder, bland annat för The New York Times i New York, och på Facebooks högkvarter i Tel Aviv.

Som 21-årig var han ansvarig för Spotifys UI design. Som designchef på Mojang drev han UX-designen för världens mest sålda spel någonsin – Minecraft. Idag sitter Tobias i juryn för Svenska Designpriset, är en frekvent föreläsare på universitet och företag runtom i världen, och jobbar som designingenjör på världens största utvecklarplatform: GitHub.

LinkedIn

Tobias Ahlin Bjerrome

Designer I Programmerare I Innovatör

Konsten att ha dåliga idéer

Scen: Scen J1
Wholesale Arena
13:30-13:50 - 9 mars
Gå till Scen J1
Lägg till i kalender2023-03-09 13:30:002023-03-09 13:50:00Europe/StockholmTobias Ahlin BjerromeKonsten att ha dåliga idéerWholesale ArenaSvensk Digital Handelnoreply@dhandel.seevent

Konsten att ha dåliga idéer

Hur bygger man en innovativ kultur som sprudlar av kreativa och nytänkande idéer samtidigt som man genom en iterativ process uppmuntrar till kritiskt tänkande och realism. Med interaktiva inslag guidas publiken genom en inspirerande resa där de får uppleva hur kritiskt tänkande och kreativitet inte är i konflikt, utan som ying och yang i själv verket är motsatta, men kompletterande krafter som på en innovativ arbetsplats är beroende av varandra.

Tobias Ahlin Bjerrome

Tobias Ahlin Bjerrome är en designer, programmerare, och innovatör som har nått en internationell publik genom föreläsningar i 18 länder, bland annat för The New York Times i New York, och på Facebooks högkvarter i Tel Aviv.

Som 21-årig var han ansvarig för Spotifys UI design. Som designchef på Mojang drev han UX-designen för världens mest sålda spel någonsin – Minecraft. Idag sitter Tobias i juryn för Svenska Designpriset, är en frekvent föreläsare på universitet och företag runtom i världen, och jobbar som designingenjör på världens största utvecklarplatform: GitHub.

LinkedIn