
Aktuellt





Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.

Nordic Nest/Svenssons i Lammhult
Chief New Business Officer
Presenteras av: Avensia och Commerce Tools
Så lyckas vinnarna i modern handel anpassa sig till kundernas föränderliga behov
Så lyckas vinnarna i modern handel anpassa sig till kundernas föränderliga behov
Hör några av branschens vinnare dela sina erfarenheter av hur de anpassat strategi, organisation och teknik till en ständigt föränderlig, och alltmer utmanande, verklighet.
I dialogen som modereras av Avensias Cheif Strategist Johan Sommar ingår representanter från Nordic Nest, Dormy, Svenssons i Lammhult och Haglöfs. Vad de har gemensamt? Ett agilt angreppssätt, teknikplattformar byggda med modulär arkitektur, s.k. composable commerce, och det förpaketerade ramverket Avensia Excite som bidrar till minskad komplexitet, lägre risk och kortare ledtider.
Dialogen innehåller både en paneldiskussion och en närmare titt på hur Nordic Nest framgångsrikt integrerat Svenssons i Lammhult i den gemensamma plattformen.
Pontus Ericsson
Pontus Ericsson är Chief New Business Officer på Nordic Nest där även varumärket Svenssons i Lammhult ingår. Liksom övriga i teamet på Nordic Nest gillar han hög fart och utmaningar. Det blev särskilt tydligt när de under hösten 2022 lanserade den nya e-handelssiten för Svenssons i Lammhult inom loppet av några veckor, samtidigt som de implementerade koncernens affärs- och logistiksystem.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.