
Aktuellt





Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.

Löfbergs
Ansvarig för digital innovation
I samarbete med: HUI
Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?
Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?
På den amerikanska marknaden anses det vara en stor strategisk fördel för varumärken inom dagligvarubranschen, som historiskt varit hänvisade till främst dagligvarukedjor, att sälja direkt till konsumenter via e-handel. Fördelarna är bland annat ökade insikter om slutkonsumenterna, men det innebär också utmaningar. Hur ser varumärken som verkar på den svenska dagligvarumarkaden på möjligheten att sälja direkt till konsument? Och hur ser relationen ut med dagligvarukedjorna? Vilka är utmaningarna och vilka är strategierna framöver?
Presenteras I samarbete med HUI
Malin Helgman
Malin Helgman är ansvarig för digital innovation på Löfbergs, ett av Nordens största familjeägda kafferosteri. Företaget grundades 1906 och innovationer har varit en stor del av företagets framgång.
På Löfbergs har Malin varit ansvarig för omvärldsspaning, strategiarbete, e-handelsutveckling och lansering av Löfbergs på Amazon i UK och Sverige. Idag arbetar hon med en ny spännande innovation som kommer ta Löfbergs hållbarhetsarbete och digitala erbjudande till nästa nivå. Era of We, en digital lösning som sammankopplar konsumenten direkt med kaffeodlaren, i syfte att öka värdet och upplevelsen av kaffe.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.