
Aktuellt





Raka vägen mot en cirkulär omställning
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.

HUI
vd
I samarbete med: HUI
Grocery Transformation: Framgångsfaktorer för framtidens dagligvaruhandel
Grocery Transformation: Framgångsfaktorer för framtidens dagligvaruhandel
Hur, var och när och på vilket sätt kommer vi handla dagligvaror framöver? Hur bör detaljhandelskedjorna möta och förhålla sig till de förändrade behov och driverkrafter som dagens och morgondagens konsumenter har? Samhället förändras i snabb takt. Digitalisering, hållbarhet och geopolitiska utmaningar är några av de faktorer som skapar nya förutsättningar. Nya sätt att jobba och leva våra liv är andra. Hur kommer morgondagens butik se ut och vilka är framgångsfaktorerna på en förändrad marknad?
Emma Hernell
Emma Hernell har under många år arbetat som rådgivare åt företag i detaljhandeln och fastighetsbranschen. Hon brinner för att förstå människornas drivkrafter för konsumtion och hur det påverkar våra städer och samhället i stort. Emma är också en eftertraktad föreläsare kring allt som rör framtidens handel.
HUI
vd
I samarbete med: HUI
Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?
Grocery Transformation: Är DTC en möjlig strategi för CPG & FMCG varumärken på den svenska dagligvarumarknaden?
På den amerikanska marknaden anses det vara en stor strategisk fördel för varumärken inom dagligvarubranschen, som historiskt varit hänvisade till främst dagligvarukedjor, att sälja direkt till konsumenter via e-handel. Fördelarna är bland annat ökade insikter om slutkonsumenterna, men det innebär också utmaningar. Hur ser varumärken som verkar på den svenska dagligvarumarkaden på möjligheten att sälja direkt till konsument? Och hur ser relationen ut med dagligvarukedjorna? Vilka är utmaningarna och vilka är strategierna framöver?
Emma Hernell
Emma Hernell har under många år arbetat som rådgivare åt företag i detaljhandeln och fastighetsbranschen. Hon brinner för att förstå människornas drivkrafter för konsumtion och hur det påverkar våra städer och samhället i stort. Emma är också en eftertraktad föreläsare kring allt som rör framtidens handel.
HUI
vd
I samarbete med: HUI
Grocery Transformation: Hemleveranser av livsmedel - Vad är nästa steg?
Grocery Transformation: Hemleveranser av livsmedel – Vad är nästa steg?
Ekonomisk instabilitet och förändrade konsumtionsvanor tvingar aktörer inom e-handeln av dagligvaror att se över sina affärsmodeller. Det krävs ökad kreativitet, anpassningsbarhet och innovationskraft för att utveckla både konsumentnytta och affärsmodeller som är hållbara över tid.
I en fireside chat med Ali Ghoce, vd och medgrundare av Gordon Delivery, diskuterar HUI Research VD Emma Hernell möjligheter och utmaningar för alla som är verksamma inom e-handeln med dagligvaror. Är det bara lägsta pris som gäller, eller går det att konkurrera med kvalitet? Är flexibilitet viktigare än snabbhet? Hur jobbar Gordon Delivery med cirkulära affärslösningar och ökad transparens? Och går det att skapa affärsmodeller för kylda hemleveranser som även är hållbara utanför storstäderna?
Emma Hernell
Emma Hernell har under många år arbetat som rådgivare åt företag i detaljhandeln och fastighetsbranschen. Hon brinner för att förstå människornas drivkrafter för konsumtion och hur det påverkar våra städer och samhället i stort. Emma är också en eftertraktad föreläsare kring allt som rör framtidens handel.
Innovation for Impact - Den 6 mars 2024 manifesteras temat Innovation for Impact på mötesplatsen för all handel, D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg.