Arne Andersson och Per Ljungberg summerar sina intryck från årets D-Congress och temat E-Commerce as Entertainment.
Veckans spaning utgår fullt ut från D-Congress i Göteborg den 28 april. De berör bland annat sessionen om gamifierade kundupplevelser med bland annat Wilhelm Sporrong från Gamifiera och Erik Wickman från Inet. De talar om det inledande samtalet med Moon-Suck Song om hur plattformsföretag via underhållning tar det totala greppet om konsumenten och vad vi inom e-handeln i Sverige behöver göra för att bemöta det. Tobias Ahlin, fd chefsdesigner på Mojang, föreläste om hur vi kan designa våra webbshopar utifrån känslor. Vad innebär det.
Självklart berör de även Den Digitala Drakens sessioner om Kina och social commerce, de tar upp logistikscenen och sist men inte minst Silvana Imams fantastiska sista presentation.
Starta spaningen
Alla föreläsningarna on-demand
Varken Per eller Arne har ännu inte hunnit se alla föreläsningar men har schemalagt i veckan för att hinna med. Var du på D-Congress har du fått en länk som gör att du kan se allt en gång till. Gör det. Så mycket bra inspirerande och kunskapshöjdande innehåll. Alla föreläsningar finns tillgängliga fram till den 14 maj.
Var du inte på plats kan du fortfarande köpa tillgång till alla föreläsningar här